Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej jag har problem att starta bilen ibland då den stannar efter en sekund men startar om man tar ur nyckeln och sätter in den igen,
Finns det nån som vet hur man kopplar bort imobilizern.

Tacksam för svar

Tack för hjälpen ni som verkligen är kunniga ni andra som säger att det inte går
borde läsa på lite mer.
Senast redigerad av 1 hagge73, redigerad totalt 0 gånger.
*pettson* skrev:Åtgärda problemet med transpondern istället. Det är enklare och billigare.
Hur åtgärdar jag felet på transpondern ? har nollställt imobilizern ett par gånger

Har läst på andra forum att man bara förlänger det oundvikliga och det är att byta ut allt och det tycker jag inte att bilen är värd.

Visst jag kan byta antennringen först men det kommer inte lösa problemet! problemet är att bilen är gammal och sliten och jag vill inte lägga ner en massa pengar om det inte har med säkerheten att göra.
*pettson* skrev:Åtgärda problemet med transpondern istället. Det är enklare och billigare.

Vad kostar det att fixa eller vad tar du för att åtgärda felet. Bilia skulle ha mellan 2500-3000:- för att byta nycklar och koda om.
hagge73 skrev:
Visst jag kan byta antennringen först men det kommer inte lösa problemet! problemet är att bilen är gammal och sliten och jag vill inte lägga ner en massa pengar om det inte har med säkerheten att göra.
Vad anser du imobilizern är, om inte säkerhet?
SvenB skrev:
hagge73 skrev:
Vad anser du imobilizern är, om inte säkerhet?
Alltså nu vet jag inte hur gammal du är men väx upp och sluta märka ord.. Om ingen vill hjälpa mig med svaret jag söker så låt bli att kommentera.

Säkerhet anser jag har med driftsäkerheten på bilen att göra och inte ett skit med stölden att göra för det tar tjuven ca 2 min att koppla förbi, tror inte att det finns nån som vill stjäla en gammal volvo som är 14 år som har ett värde runt 10 000- 15 000
hagge73 skrev: Alltså nu vet jag inte hur gammal du är men väx upp och sluta märka ord
Så trevlig du var då, första dagen på forumet :!: Jag är äldre än du om dina siffror har med ditt födelseår att göra, men inte om det är din ålder.
av *pettson*
Jag ska vara öppen och ärlig.
Jag kommer INTE berätta hur du kommer förbi immon. Det finns ingen anledning att ännu en anvisning cirkulerar till dom som har andra motiv. Vem stjäl en sån bil? Tja det stjäls ju 240,850,940 med flera varje dag. Alla med samma syfte.
Att roa. En del roas av att stjäla delar. Andra av att köra sönder bilen.
Den summan volvo begär är inte oskälig alls om det löser ditt problem. Det gäller ju att vara klyftig, är nyckel, mottagare eller något annat problemet? Det gäller att felsöka först. SEN köper man delar.
Ska någon få byta på måfå kan du lika gärna sälja bilen som den är istället för att mata in pengar i den alls.
Varierande laddtryck Volvo 940

Axeln som går ner i avgashuset är det j[…]

Olika typer av växellådor

Till brorsans S60 T5 köpte jag ett kit fr&ari[…]

Volvo 440 Överhettar

Hej min 440 med renault motorn går varmt enl[…]

Värme i kupén laddhybrid

Är det så rakt av att elvärmaren e[…]