Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Grodan99
Ska precis beställa en V60 R-design. Har tidigare haft progressiv servo (ej R-design) och vill gärna ha det igen.
Vad jag vet så kunde man inte kombinera progressiv servo med R-design tidigare, men nu säger säljaren att det ska gå.
Han verkade inte säker och han talade även med sin kollega som också var lite tveksam, men trodde det skulle gå numera.

Är det någon som kan bekräfta detta? Är det ändrat så det går att kombinera detta?
av KarlE
Grodan99 skrev:Ska precis beställa en V60 R-design. Har tidigare haft progressiv servo (ej R-design) och vill gärna ha det igen.
Vad jag vet så kunde man inte kombinera progressiv servo med R-design tidigare, men nu säger säljaren att det ska gå.
Han verkade inte säker och han talade även med sin kollega som också var lite tveksam, men trodde det skulle gå numera.

Är det någon som kan bekräfta detta? Är det ändrat så det går att kombinera detta?
Är det justerbart rattmotstånd då skriver om?
Jag har R-design och 19'. Det är lite trögt. Min förra T4 hade justerbart rattmotstånd och det skulle jag rekommendera till R-design 19'.
Användarvisningsbild
av Grodan99
KarlE skrev:Är det justerbart rattmotstånd då skriver om?
Jag har R-design och 19'. Det är lite trögt. Min förra T4 hade justerbart rattmotstånd och det skulle jag rekommendera till R-design 19'.
Ja hastighetsberoende progressiv servo. Kommer också ha 19" och jag tyckte det var kanon på min förra bil.
Har dock för mig att man inte kunde ha det om man R-design tidigare, då R-design hade annan styrning mot de utan R-design.
av KarlE
Grodan99 skrev:
KarlE skrev:Är det justerbart rattmotstånd då skriver om?
Ja hastighetsberoende progressiv servo. Kommer också ha 19" och jag tyckte det var kanon på min förra bil.
Har dock för mig att man inte kunde ha det om man R-design tidigare, då R-design hade annan styrning mot de utan R-design.
Jag är tveksam till att man kan ha det med R-design, men det får någon som vet svara på.
Kanske styrningen blir mer exakt utan denna option?
av KarlE
XC90_Executive skrev:Det går att kombinera! Jag har det på min MY12 V60 T6 R-design!
Är det något som man kan eftermontera eller aktivera i efterhand?
Användarvisningsbild
av Grodan99
XC90_Executive skrev:Det går att kombinera! Jag har det på min MY12 V60 T6 R-design!
Tack för info. Har precis varit och beställt bilen nu och det funkade fint att plocka med progressiv servo.

Nu är det bara en låååång väntan.....!
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]