I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Alx
Hej!

Någon här som provat en Pedalbox? Finns flera märken men det verkar vara samma tillverkare.

http://www.pedalbox.com/en

Om den är så bra som de säger kan nog min MY12 S60 D5 AWD bli ganska rolig med denna på Sport+ läge och automatlådan på S :)

Mvh Alex
av OssianF
Tyckte detta såg intressant ut. Har själv BSR-trimmet i min XC60 2,4D så jag skickade en snabb fråga till BSR om Pedalbox passar tillsammans med detta trim. Fick snabbt svar tillbaka att de inte provat och därför inte visste.
Så frågan kvarstår, kan detta vara något?
Användarvisningsbild
av crumpets
Det är inte ens en kcr-box. Pedalboxar gör att du får typ 100% gaspedalssignal redan när du trycker 50% på pedalen. Bilen blir alltså inte snabbare eller starkare på något sätt, du får bara ett väldigt långt spann på pedalen där den går på 100% gas. Det gör att den känns rappare eftersom även lugn körning får samma effekt som att stampa gasen i botten precis hela tiden.

Bra produkt om du: Vill stampa gasen i botten men inte orkar
Dålig produkt om du: Vill någonting annat än ovanstående

Taket ligger alltså kvar på 100% gas, du bara når det snabbare.
OssianF skrev:Tyckte detta såg intressant ut. Har själv BSR-trimmet i min XC60 2,4D så jag skickade en snabb fråga till BSR om Pedalbox passar tillsammans med detta trim. Fick snabbt svar tillbaka att de inte provat och därför inte visste.
Så frågan kvarstår, kan detta vara något?
Eftersom dess uppdrag är att manipulera givarsignalen från gaspedalen så: ja. Det kommer att funka med BSR. Funktionen är dock fortfarande bara den jag skrev.
Användarvisningsbild
av swed
Denna "funktion" finns ju redan, när man skjuter spaken till höger, till sportläget.

Blir bara jobbigt att köra tycker jag, vill hellre ha mer känsla i gaspedalen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
StefanN skrev:Är detta möjligen den mest korkade produkten till salu idag?
Ja absolut.
Användarvisningsbild
av crumpets
I princip ändrar det ju pedalmappen på bilen vilket faktiskt ger en helt annan upplevelse. Hondan vi hade hade en LÖJLIGT aggressiv pedalmapp, tittade man på pedalen så var det typ 80% gaspådrag. Fullkomligt jävla omöjlig att fickparkera/köra som folk i låg hastighet. Ett idiotiskt knep de dragit till med för att få en hyfsad rödljuskänsla trots minimotor. Men! Det kändes faktiskt riktigt sportigt i låga hastigheter att den var så sjukt aggressiv.
Tycker man volvon har för gubbig kalibrering: varför inte? Men det är verkligen inte värt pengarna. Det är ju typ en trimpot i en låda... Total kostnad ca 7kr. De borde vara ärligare med det.
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]