Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Yaniz
Jag var ute efter en modern look beträffande ändrör och hade mycket nytta av länken efter texten nedan.

Efter att ha läst texten i länken, köpte till slut ändrör på Jula och blev jävligt nöjd. Klart snyggaste lösningen. Många har frågat var jag köpt ändrören. Se bild nedan (det är dock inte min bil på bilden).

http://forumbilder.se/2b8/2b8201153828Pf8e3

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 6&p=585178

Hoppas infon är till hjälp.
av Yaniz
Nej, det är bara att montera det nya på det bestående ändröret med medföljande skruv, men dra inte åt skruvarna för hårt; gängorna tenderar att gå sönder ganska så lätt. Då får du gänga om ... Tryck det nya andröret så långt bakåt så att det gamla inte syns. Om ändröret som sitter på bilen är för långt, så kapa det exv med vinkelslip. I övrigt kan sägas att Julas ändrör är av mycket bra kvalitet och bra formgivning. Blev riktigt förvånad när jag såg dem i butiken.
av Yaniz
Kolla dimensionen (diametern) på bilens ändrör och det nya du tänker köpa!!! Står specificerat på hemsidan jula.se
Dieslarna har större ändrör och jag har för mig att julas inte passar. Jag har för övrigt de på bilden. Passar precis på bensinfemman men inte på Dieslarna om jag minns rätt. Både Biltema och Jula har bra priser. I annat fall får du räkna med 600 kr och upp mot 1500 beroende på val av rör.
av Yaniz
börne! Får jag fråga vad det är för polermedel/ vax du använder till din bil (bilden)? Oerhört vacker lyster och fint djup. Har en V70 med samma lack, motor och ändrör. Bra tips f ö, skall kapa rören, så de inte sticker ut så mycket.
Denna bild är tagen nån månad efter inköp & då var den polerad. Kommer att testa Ultima paintguard plus+ Nu när den ska fixas till. Vet inte vad jag ska polera med. Så kan tyvärr inte säga vad dom använde.

Den är även lackförseglad sedan ny med Lahegas produkter. Fanns papper på det bland övriga papper.

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]