Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu tycker jag att ni tänker fel. Har ni något emot att funktionsnedsatta personer får arbete ute på riktiga arbetsplatser och på samma villkor som alla andra? I det här fallet är det ju uppenbart att de haft en gravt synskadad, för att inte säga blind, bilmekaniker.
Man borde kunna ställa krav på fackmannamässigt utfört. Är det inte det så borde det bli bakläxa och man får göra om jobbet.
Jag skulle klaga och be att få det omlackerat och emblemen skulle jag sätta på själv så be om nya såna.

/Bo
Nu har jag pratat med dem och dem ska fixa lacken och emblemen.
Tydligen hade det lagt sig nått skit under basfärgen och han som satte dit emblemen hade tydlige inte kollat så noga på bilderna i datorn på ursprungliga skicket.

Tydligen hadde dem inga mått på hur emblemen skulle sitta så jag sa att jag kan skicka med papper på det åt dem.
Och det var nya emblem dem sätter dit på bilarna fick jag till svar.
Uppdatering....

Sådär nu är allt i sin ordning igen.
Lack felfri samt emblem med rätt placering.

Fick skicka med ett utskrivet papper på mått hur emblemen skulle sitta.
Skönt att äntligen kunna slippa tänka på detta mer nu.

Svårt att säga om det är nyansskillnad då luckan är ny lackad samt ny vaxad och resten av bilen är dammig och behov av en vaxning.
Så måste tvätta ordentligt innan samt köra en polering för att se om det skilljer något.

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]

V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]