Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej. Jag har nyss rest till kruna för att jobba. Min bil fick en chock från +5 till -20 över en natt och på morgonen startade den inte.

Efter en natt i ett varmt garage så startade den direkt. Sedan fick den stå ett par veckor. Nyss kom ett par varma dagar och så klart startade bilen.

Jag har felsökt massor och uteslutigt bensinpump, tändstift, batteri mm.
En tanke var att det kunde vara isproppar i tanken. Har kört igenom en tank med typ 5 liter t-sprit och har sen hällt i k-sprit. Jag tror dock att jag kan ha för klen kylarvätska i kylaren.

Bilen startar elektroniskt, bensinpumpen låter, startmotorn rullar och den brummar till en gång sen dör den.

Jag har fått lite olika förslag, tex tyckte min kompis att jag hade för slitna tändkablar. En annan person talade om något luftspjäll som ka ske slitits ut? Vad kan det va? Det lät som något som man skulle kunna byta.

Jag är tacksam för alla tips.
axelo skrev:Hej. Jag har nyss rest till kruna för att jobba. Min bil fick en chock från +5 till -20 över en natt och på morgonen startade den inte.

Efter en natt i ett varmt garage så startade den direkt. Sedan fick den stå ett par veckor. Nyss kom ett par varma dagar och så klart startade bilen.

Jag har felsökt massor och uteslutigt bensinpump, tändstift, batteri mm.
En tanke var att det kunde vara isproppar i tanken. Har kört igenom en tank med typ 5 liter t-sprit och har sen hällt i k-sprit. Jag tror dock att jag kan ha för klen kylarvätska i kylaren.

Bilen startar elektroniskt, bensinpumpen låter, startmotorn rullar och den brummar till en gång sen dör den.

Jag har fått lite olika förslag, tex tyckte min kompis att jag hade för slitna tändkablar. En annan person talade om något luftspjäll som ka ske slitits ut? Vad kan det va? Det lät som något som man skulle kunna byta.

Jag är tacksam för alla tips.
har ungefär samma problem med min, hände exakt samma grej igår, jag fick starta med fullgas så gick den igång :O vet ifan vad det är för fel, har skapat en tråd och hoppas på tips och svar där
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw