Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tjocken
Jag har varit inne hos original verkstaden i stan och pratat med dom om att montera extraljus. Men det svar man fick av dom var att dom typ inte fick montera för att sensorerna för City safety finns i grillen och liknande. Men dom sa att man kunde montera liksom nedanför regskylten. Då jag har beställt en LED-ljusramp för att sätta just nedanför grillen så borde det ju funka fint. Men det jag är ute efter nu är att få tag i någon typ kopplingsschema/skiss så mann enkelt kan hitta vart man kan koppla in det så det funkar. Det lät som att det skulle finnas på internet någonstans men jag hittar då ingenting. Vore grymt om någon har eller kan guida mig vart jag kan hitta det.
Användarvisningsbild
av Funk
Enligt vad jag fått reda på så "får" inga detaljer alls monteras i fronten på V40, de enda ljusen som funkar är de man monterar i framrutan... detta beror på att det sitter sensorer för fotgängarskydd/huvairbag innanför stötfångaren. Sensorerna är mycket sofistikerade och får fel värden om det sitter något i höljet, följaktligen finns det ingen instruktion från Volvo som "flyter runt" på nätet, utan möjligen om någon gjort ett hemmamek...

/Thomas
av Nibbe
Jag kan rekommendera att xenonkonvertera original helljus i första hand.
Du får massor med mer ljus och kanske känner dig nöjd.
Jag brukar vilja ha massor med ljus och är nöjd med min 55w xenonkonvertering.
av Tjocken
Nibbe skrev:Jag kan rekommendera att xenonkonvertera original helljus i första hand.
Du får massor med mer ljus och kanske känner dig nöjd.
Jag brukar vilja ha massor med ljus och är nöjd med min 55w xenonkonvertering.
Är det sådan skillnad alltså om man xenonkonverterar? Jag har varit inne på att göra det oxå istället för extraljus.
Men isf tänkte jag nog sätta i kraftigare än 55w, jag tänkte mig nog iaf minst 75w.
Är det någon mer som testat att xenonkonvertera? Vad är ert tycke om det och är ni nöjda?

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]

Ok tack för svaret. Kollade tändstiften […]