Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har haft min bil inne och bytt bagagelucka på den.
Men är lite missnöjd med resultatet.

Det har gått som ett försäkringsärende. Kommer lacken bli lika bra som från volvo fabrik eller får man räkna med lite små grejer ?
Det är små prickar/fläckar på några ställen vissa syns mer än andra.

Kolla på bilderna.

Dem har även satt dit emblemen väldigt fel på luckan om man kollat måtten i vida.
Volvo märket Sitter 1,5- 2,0 cm för lågt än vad det ska.
Även V70 samt D3 märket sitter också felmonterat.

Ska åka och se vad dem säger nästa vecka.
Men vad tycker ni man kan räkna med när man lämnar in bilen på lagning ?

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Den skitiga bilden är den som är tagen efter lackering och montering.
Bild
Bild
Volvobokstäverna ser fruktansvärt illa ut

Det övriga tror jag nog bara du kommer att se. Men det är ju egentligen illa nog.
Ärligt talat så tänkte jag skita i att gnälla om lacken tills jag såg hur emblemen satt....
Såg inte detta först förns jag börja kolla på att ev köpa en kromlist att sätta dit på luckan.
Då insåg jag att listen inte skulle få plats och att bokstäverna sitter helt fel.

Ska bli spännande att höra vad dem säger om det.
Jag säger som jag brukar, det är lättare idag att hitta en tvåkrona än en bra lackerare. Bokstäverna ser bedrövligt ut men lacken lär det inet vara någon annan som ser. Men absolut ska du påpeka även den dåliga lackeringen.

När man lämnar in bilen på lack/rep ska den inte vara i sämre skick än innan, det är vad du kan kräva av verkstaden. Sedan fins det normer för lacken ochså, och den är tyvär inte till våran fördel. Får finnas ett visst antal damkorn per kvm, beroende på vilka ytor, om det är i synfältet osv osv.

Men de flesta lakerarna kan bara de vill, men de orkar inte, el vill inte. Hellackade min 850 en gång i tiden, det tog ( dåvarande lackbolaget i S-vall ) 7v att slutföra, 3 gånger fick de lacka om olika delar av bilen innan jag var nöjd.
På dem och kräv iaf fri hyrbil under tiden. Både lack och emblem ser inte ok ut.

De där bokstäverna hade jag satt dit bättre själv efter en After-Ski :) De kommer ju på en mall men här ser det ut som att de återanvänt dina gamla och försökt spara några kronor.
Är ytan blank och inga rinningar och inte så stor färgskillnad så kan det bara bli värre.
Försäkringsbolagen har inte så höga krav på lack.
Bokstäverna måste en pryo satt dit, det måste de göra om.

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]

V502.0D spridarfråga

Om du skriver var i landet det är , kanske k[…]

ad 1: På en 1-10 skala , där Volvo240 […]