Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dalldall
Micce1980 skrev:Alltså ska du "mecka" nu och sedan varje år innan besiktning och sedan lyckas med att sälja en bil som inte går att besiktiga utan att "mecka" med så skulle jag hellre jobba extra om det är det som krävs och köpa en klar turbobil och då ha en bil som är avsedd för turbo med allt vad det innebär. Men det är ju jag det och du ska ju göra vad du känner är rätt. :wink:
varför skulle jag sälja den? har man en fin bil kan man ju skaffa en sunkig turbo o flytta över alla grejor,borde väl gå o bes en bil utan turbon eller? finns ju många som bygger turbo i alla sorters bilar, inte tar dom väl o bytar hela paketet varje gång dom skall bes?
Användarvisningsbild
av kebabpizza
De e klart, är du inte är rädd för att skruva en del så kan det nog gå vägen, kruxet kan ju vara att 10V och 20V/turbo har helt olika styrsystem (fenix resp. motronic), men det borde också gå att lösa för den händige.
Användarvisningsbild
av Micce1980
dalldall skrev:
Micce1980 skrev:Alltså ska du "mecka" nu och sedan varje år innan besiktning och sedan lyckas med att sälja en bil som inte går att besiktiga utan att "mecka" med så skulle jag hellre jobba extra om det är det som krävs och köpa en klar turbobil och då ha en bil som är avsedd för turbo med allt vad det innebär. Men det är ju jag det och du ska ju göra vad du känner är rätt. :wink:
varför skulle jag sälja den? har man en fin bil kan man ju skaffa en sunkig turbo o flytta över alla grejor,borde väl gå o bes en bil utan turbon eller? finns ju många som bygger turbo i alla sorters bilar, inte tar dom väl o bytar hela paketet varje gång dom skall bes?
Som jag skrev tidigare så har hag inte stenkoll, meeeen.
1. Folk säljer sin bil förr eller senare så det är ett befogat antagande anser jag. Och om bilen är så fin varför sätta in en sunkig turbo?
2. Känner du en besiktningsman kan du kanske få igenom den. Annars ändrar du en massa och registrerar den som ombyggd fordon.
3. Jo det finns de som faktiskt plockar grenrör och turbo innan besiktning.

Sen har man ju försäkringsfrågan också och de kanske inte hoppar högt av glädje när de kollar närmare på din bil efter en eventuell olycka som du orsakat.

Gör som du vill men som många skrivit förutom mig (inte bara här utan även i andra trådar och i andra forum också) så satsa på någon annan bil istället. Nej det kanske inte är vad man vill höra när man är mitt uppe i tankarna i ett projekt men ibland är det så.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Micce1980 skrev:Sen har man ju försäkringsfrågan också och de kanske inte hoppar högt av glädje när de kollar närmare på din bil efter en eventuell olycka som du orsakat.
Kan lova att det är precis det dom gör (hoppar högt av glädje) - för då slipper dom betala ett enda öre då bilen i fråga inte är vad som är försäkrat längre(=försäkringen gäller inte), och ägaren till bilen får stå för hela kalaset själv. ;-//
Går väl ann om man "bara" kör av vägen och skadar bilen, men det blir dock lite värre om man blir vållande till en krock där någon kanske blivit skadad.

Sen vet jag inte vart OP tittar, men dom allra flesta seriösa byggare reggar sina bilar med utbytt motor(dock utan några större modifikationer så klart...) alt. bygger en ren banbil av dom.
Men majoriteten av alla skaffar sig en turbo-bil från början och slipper tjaffset med reggning.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw