Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej alla !
Har på sista tiden haft lite oljud i min AC-kompressor. Först så tänkte jag att det bara var att byta hela kompressorn för att slippa problem men nu visar det sig att den var bytt för 2000 mil sedan (utbyteskompressor/renoverad) Lyssna på missljudet som kompressorn ger ifrån sig när den slår till och skriv gärna vad ni tror.
Se filmklipp nedan ! :-)-)
Tack på förhand MVH Simon.

Användarvisningsbild
av Perc
Vertikal video, aaargh :-(O) :shock: :wink:

Är du säker på att det är kompressorn då? Så det inte t.ex. är spännhjulet som håller på att tröttna. Det blir ju mer belastning på andra ställen när AC-kompressorn kopplas in. Eller kanske frihjulet på generatorn?

Tycker dock det låter väldigt högt för att vara spännrullen. Testa ta av remmen och kolla hur rullen känns, och om frihjulet frihjular som det ska.
Perc skrev:Vertikal video, aaargh :-(O) :shock: :wink:

Är du säker på att det är kompressorn då? Så det inte t.ex. är spännhjulet som håller på att tröttna. Det blir ju mer belastning på andra ställen när AC-kompressorn kopplas in. Eller kanske frihjulet på generatorn?

Tycker dock det låter väldigt högt för att vara spännrullen. Testa ta av remmen och kolla hur rullen känns, och om frihjulet frihjular som det ska.
Har ingen aning om vad det är men är ganska säker på att det är ac-kompressorn....
Tror du det är något farligt att köra med i sommar ? :(
låser sig kompressorn så brinner remmen upp av friktionen.....
byt snart så slipper du problem, o du, undvik begagnat så slipper du fler problem.
milktrucker skrev:låser sig kompressorn så brinner remmen upp av friktionen.....
byt snart så slipper du problem, o du, undvik begagnat så slipper du fler problem.
Jag ska byta kompressor då tycker du ?

Laddpunkten för pluspol är en järnt[…]

Bilförsäljningen i Norden, Januari m&ari[…]

Urkopplad kabel/rör?

Har inte V50 (bensin) kolkanister och EVAP-ventil […]

Fel av mig, finns ingen bränsletrycksregulato[…]