- lör 15 mar 2014, 08:43
Har svårt att tro att det är en slump när jag läste, Ams eller teknikensvärlds test med "skogsmullar", xc70 audi allroad, subaru och någon mer. I vilket fall så vann audin överlägset och någon månad senare släpper aftonbladet samma test, med samma bilar, man ser att dom fotat på samma ställen och där vann xc70 överlägset. Slump?
Volvo trasslar in generatorremmen i kamremmen med motoras som följd.
Bmw havererar kamkedjesträckaren.
Mercedes är den kamaxel som havererar va?
Audi/vw är det inte ras i lådan så är det väl spontana motorhaverier.
Porsche blir utan smörjning i motorn och även där var det väl strul med kamaxel eller om det var balansaxel.
Frågan är ju vilken bil/märke man vågar köpa?
perhall skrev:Glömde tillägga att det där är vad jag tror.corzair skrev:Alla Biltester avgörs av vilket bilmärke som är villigt att pytsa in mest reklampengar vid just det tillfället.Så är det faktiskt inte. Jag har jobbat med flera stora, seriösa dagstidningar och det finns inte en chans i världen att annonsavdelningen kan påverka den redaktionella delen.
För mindre tidningar, tidningar under ekonomisk press eller gratistidningar kan det vara annorlunda!
Per
Har svårt att tro att det är en slump när jag läste, Ams eller teknikensvärlds test med "skogsmullar", xc70 audi allroad, subaru och någon mer. I vilket fall så vann audin överlägset och någon månad senare släpper aftonbladet samma test, med samma bilar, man ser att dom fotat på samma ställen och där vann xc70 överlägset. Slump?
bem skrev:Jag har spenderat några timmar på diverse forum och min erfarenhet är att man inte vågar köpa någon bil när man väl börjar läsa på forum.corzair skrev:Alla Biltester avgörs av vilket bilmärke som är villigt att pytsa in mest reklampengar vid just det tillfället.Vi får väl hoppas så inte är fallet men omedvetet kan man ju vrida till resultatet lite så det blir nån poäng hit och dit som gör att en viss bil "vinner" om än knappt. Vi Bilägare är väl en av de få som har långteststall dvs bilar de behåller och kör med under flera år och rapporterar regelbundet hur det går med bilarna. De har en V70 II 2.0F 2008 som de köpte in ny och har kvar än i långtidstest.
Tester må vara mer eller mindre bra men detta forum jagrullar går inte av för hackor, här avslöjas ibland ganska brutalt brister på olika Volvomodeller och årgångar av användare. Visst får man ta en del med en nypa salt men man får veta mycket matnyttigt genom att läsa inlägg här, tycker jag.
/Bo
Volvo trasslar in generatorremmen i kamremmen med motoras som följd.
Bmw havererar kamkedjesträckaren.
Mercedes är den kamaxel som havererar va?
Audi/vw är det inte ras i lådan så är det väl spontana motorhaverier.
Porsche blir utan smörjning i motorn och även där var det väl strul med kamaxel eller om det var balansaxel.
Frågan är ju vilken bil/märke man vågar köpa?

- By Tomas803