Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dalldall
#845873
köpte mig en v70 97 precis som skall fixas till o ha som bruksbil, förmodar det e samma motor som 850, jag har ju 144 hästaren. om jag vill ha 170 hk, e det bara kammarna som behövs eller nåt annat? vad kan jag göra mer för o öka på flåset lite? hur mycket går det o göra utan o skaffa en turbo? skall ha den som bruksbil som sagt men vill ändå ha ut maximalt hk. har en annan bil att LEKA med.
av pelle1963
#845879
dalldall skrev:köpte mig en v70 97 precis som skall fixas till o ha som bruksbil, förmodar det e samma motor som 850, jag har ju 144 hästaren. om jag vill ha 170 hk, e det bara kammarna som behövs eller nåt annat? vad kan jag göra mer för o öka på flåset lite? hur mycket går det o göra utan o skaffa en turbo? skall ha den som bruksbil som sagt men vill ändå ha ut maximalt hk. har en annan bil att LEKA med.
Läs gamla trådar, som den här http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ma#p756883, så inser du att det är ett hyggligt vettlöst projekt att trimma din motorvariant.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#845902
Utan att ha stenkoll men betvivlar att du får den genom besiktningen dock. Köp en bil med ett T-emblem bak istället. :D
av dalldall
#845914
nä bes lär ju knappast gå, men kanske värt besväret o meka lite innan bes. tycker bilen e värd o satsa på.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#845926
Alltså ska du "mecka" nu och sedan varje år innan besiktning och sedan lyckas med att sälja en bil som inte går att besiktiga utan att "mecka" med så skulle jag hellre jobba extra om det är det som krävs och köpa en klar turbobil och då ha en bil som är avsedd för turbo med allt vad det innebär. Men det är ju jag det och du ska ju göra vad du känner är rätt. :wink:
Användarvisningsbild
av kebabpizza
#845940
Som redan sagts, att trimma en vitblockare utan turbo är knappt lönt, finns visserligen chiptrim som ger några extra hk för lika många tusenlappar ungefär, men utöver det är det väldigt skralt med konventionella trimdelar.
Sälj och köp sedan en med turbo istället är mitt råd (såvida du inte gillar att bo i garaget förstås :) ).
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#845942
kebabpizza skrev:Som redan sagts, att trimma en vitblockare utan turbo är knappt lönt, finns visserligen chiptrim som ger några extra hk för lika många tusenlappar ungefär, men utöver det är det väldigt skralt med konventionella trimdelar.
Sälj och köp sedan en med turbo istället är mitt råd (såvida du inte gillar att bo i garaget förstås :) ).

Till just 10v tror jag inte ens det finns något chip öht. Iaf inte från dom "stora" trimfirmorna...
Om OP hade köpt en 140hk 99-00 med nya motorn hade det varit lite skillnad - då hade denne kunnat chippat bilen so den blev en "GLT" med 170 kameler, då det bara är programvaran som skiljer dom 2 åt. Men det är nya motorn det, inte gamla 10v...
Användarvisningsbild
av kebabpizza
#845945
Lucif3r skrev:Till just 10v tror jag inte ens det finns något chip öht. Iaf inte från dom "stora" trimfirmorna...
Om OP hade köpt en 140hk 99-00 med nya motorn hade det varit lite skillnad - då hade denne kunnat chippat bilen so den blev en "GLT" med 170 kameler, då det bara är programvaran som skiljer dom 2 åt. Men det är nya motorn det, inte gamla 10v...
http://www.itsfun.nu/index.php?option=c ... 84&itemid=

http://www.kgtrimning.com/trimchip22.htm

Men 15hk extra :roll: känns lite optimistiskt kanske, känner dock ingen som har provat.
Spolning av automatlåda

Kan det verkligen stämma? Vi har bytt olja[…]

Polestar 4 TPMS vinterdäck

Hej, Någon som vet om Polestar 4 har indir[…]

Enligt Vparts så ska dessa få plats, &[…]

Hej! Jag måste dela med mig av mina erfarenh[…]