Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GreenTurtle
Doffen skrev:For å kontrollere at DRL lysene ikke er aktiv, se på den grønne dioden ved ljusvredet. Lyser dette, så lyser hovedlampene, lyser den ikke, så er DRL lysene tent.

Slik er det i alle fall på vår V40 :)
Bra tips, det ska jag kolla upp :)
Användarvisningsbild
av perin
mattish skrev:Märker man inte det på instrumentbelysningen också? Tonar ner väl ner när bilen slår över till halvljus?
Jag tror också det är så. Har märkt det när man kör in bilen i garaget och ljuset går över från DRL till halvljus och att instrumentbelysningen ändrar sig.

Och precis vad som antyds så tycker jag också att halvljuset tänds väldigt tidigt, det brukar räcka med lite mörka moln på himlen. Jag har sett det med egna ögon när man lämnat bilen på och sprungit in i huset och hämtat något man glömt att halvljuset är på fast det bara är lite mulet.
Användarvisningsbild
av Jorglund
Doffen skrev:For å kontrollere at DRL lysene ikke er aktiv, se på den grønne dioden ved ljusvredet. Lyser dette, så lyser hovedlampene, lyser den ikke, så er DRL lysene tent.

Slik er det i alle fall på vår V40 :)
Kollade detta idag, men nej, den lyser grönt i läge "Auto" oavsett om DRL eller halvljuset är aktiverat.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]