Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

basberoende skrev:Bilen det handlat om har XWD010.

Kommer regnr ut här så är det lätt för en evetuell köpare att hitta bilen och dess fakta och bakgrund.

Enligt en som har begärt ut en Carfax så är detta infon: Senaste mätarställning enligt Carfax 2014-03-03 429 679km Fordonet besiktat.
Inlägg editerat med din info :-)-)
mxjolle skrev:
basberoende skrev:Bilen det handlat om har XWD010.

Kommer regnr ut här så är det lätt för en evetuell köpare att hitta bilen och dess fakta och bakgrund.

Enligt en som har begärt ut en Carfax så är detta infon: Senaste mätarställning enligt Carfax 2014-03-03 429 679km Fordonet besiktat.
Inlägg editerat med din info :-)-)

Kanon. Jag känner Ola som ägde bilen tidigare så det är han själv som har uppgett regnr på facebook
2000 köpte jag en Merca C220 som visade sig vara skruvad, dom på verkstan sa att kompressionen var helt otroligt dåligt. Fick byta kam, kolvar, ventiler o lyftare efter 1500 Km, det var skit kul.

Vet inte om det är de, men det borde fan vara jämställbart med bedrägeri att medvetet sälja en skruvad bil.....alternativt borde dessa myglare stenas till döds...
Nexus skrev:Kapar tråden lite :oops:
Undra hur seriös denna försäljare är.... Bilen är ej nyskattad och ligger i sin bes period nu och bara ca 11000 mil ?? ser ut som fd polisbil eller så. Mobilnr finns ingen träff på..
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=12&w=3
Lite kuriosa ifall annonsen försvinner så blir inte inlägget värdelöst: VOLVO V70(285-5932-199)P är fabrikatet och efter att ha googlat det så har jag fått träffar på andra likadana polisbilar. Samma fälgar och färg, tonade rutor och samma årsmodell. Antennerna är väl också lite av en give-away förstås :roll: Bilen väger även 1800 kg råkade jag just se. Nästan 200 kg mer. Är det pga utrustningen som varit i bilen? Någon skrev att det är t.ex starkare chassi i polisbilar men väger det verkligen 200 kg?

Nyskattad är den ju inte, men däremot är den ju besiktigad. Så det stämmer ju iallafall. Miltalet vet jag inte ens om det går att mixtra med. Möjligtvis om du byter instrumentet eller kanske programmerar om det på något vänster med du kan ju aldrig understiga det gamla miltalet till nästa gång du besiktar. Kan ju ha varit typ en spanbil eller liknande som inte är ute och patrullerar. Då är det inte orimligt miltal iaf.
Det går fiffla med mätarställningen. Se bara bilen denna tråden handlade om där försvann 26000 mil helt plötsligt!!!!
Det är ju digitalt så bara gå in med instrument och skriva in den mätarställningen du vill ha. Finns ju mätarservice företag som gör sådant...
Säger absolut inte denna är det men känns misstänksamt då uppgifter om skatt, bes inte stämmer

ja den är besiktad i fel period och ska besiktas nu igen ..
Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2014-02-01 - 2014-06-30
Senast godkända besiktning: 2013-08-27
Vägmätarställning: 107545

Skatteuppgifter
Fordonsskattepliktigt: Ja
Trängselskattepliktigt: Ja
Årsskatt, kr: 3140
Återbetalning vid avställning, kr: 1308
Betalningsmånad/er: augusti
Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med årsskatten.
Nexus skrev:Kapar tråden lite :oops:
Undra hur seriös denna försäljare är.... Bilen är ej nyskattad och ligger i sin bes period nu och bara ca 11000 mil ?? ser ut som fd polisbil eller så. Mobilnr finns ingen träff på..
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=12&w=3
Gammal polisbil som bara rullar 11500-11999. Hur troligt är det? ?:-/
Nexus skrev:
ja den är besiktad i fel period och ska besiktas nu igen ..
Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2014-02-01 - 2014-06-30
Senast godkända besiktning: 2013-08-27
Vägmätarställning: 107545
Senaste godkända besiktning var nog när den togs ur som polisbil. Så vägmätarställningen kan stämma. Tror inte att polisen fifflar med milen.

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&aum[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]

Tröskelbelysning XC60

Jag har fixat på min. Du sätter ett 100[…]