Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har felsökt pluspolen och dess sladdar jag har provat tre olika bränslerelä och gått igenom det jag kan komma på tydligen så har vi blivit riktigt blåsta på den bilen för hansom sålde bilen till oss visste tydligen om detta fel där var en annan som vi pratade med via facebook som också hade tittat på bilen då hade han talat om felet för han så det blir väl skroten jag är inte intresserad att lura folk
av *pettson*
scorpio5594 skrev:Jag har felsökt pluspolen och dess sladdar jag har provat tre olika bränslerelä och gått igenom det jag kan komma på tydligen så har vi blivit riktigt blåsta på den bilen för hansom sålde bilen till oss visste tydligen om detta fel där var en annan som vi pratade med via facebook som också hade tittat på bilen då hade han talat om felet för han så det blir väl skroten jag är inte intresserad att lura folk
Alternativet är att lösa problemet och visa att du är lite klyftigare än säljaren. Bilar är inte magiska överhuvudtaget, även om det är mångas uppfattning. Struktur krävs. En handbok och ett elschema är a och o, om man ska lösa problemet. Gillar man utmaningar så köper man en haynesbok. Gillar man mer utmaningar så laddar man ned en taskig kopia på nätet. Är man däremot normalintresserad så KÖPER man en handbok hos lafri som är pedagogisk och utmärkt på svenska från början. Som en sjuhelvetes bonus har den BRA elscheman där i.
Tycker man inte en handbok är värd 3-400kr så är det bättre någon som kan och vill gör jobbet.
Jag har två handböcker till 850 jag har vida jag kan kolla i men det konstigaste är att den började rycka vitt i går så jag testade att ta kompprov och det visade sig att där var dåligt tryck i två cylindrar så motorn är kass så det blir skroten om den orkar så då blev det problemet löst
Jag tackar alla på forumet för alla förslag

Har du bytt givare eller kalibrera gamla?

Powershiften är felkonstruerad på alla […]

V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]

2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]