Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Kanats
Tja, har försökt att söka runt på forumet och google, men haft lite svårt att hitta nåt.
Köpte en xc90 -05 häromdagen, så nu är min fråga till er här på forumet om det går att koppla in 3.5 mm i stereon eller en Bt-modul? Har den med cdväxlare och utan navigator. Finns det nåt sätt man kan göra detta på utan att byta hela stereon?
Vet inte ens hur man får fram modellbeteckningen på stereon och i boken hittade jag inget.
Nästa fråga, är om man köper en beggad skärm och kopplar in, funkar det då med befintliga stereon? Har tittad på skärmarna som finns på http://www.laga.se
Detta är väl mest för att ha en backkamera egentligen.

Eller är det bäst att köpe en ny stereo och sätta dit?
Vart ett par frågor, skulle va grymt tacksam om nån kunde hjälpa mig, ha en skön söndag....
Samuel.
av Tobzter
De är lite bök med att byta stereo i ljust xc90 in .finns 2 sorters "AUX" alternativ ena är att koppla in en GROM Köpes från ebay tex. ca 2500kr sen finns något mer alternativ som ja ej kommer ihåg..sitter i samma sits själv nämligen :)
Användarvisningsbild
av Kanats
Tobzter skrev:De är lite bök med att byta stereo i ljust xc90 in .finns 2 sorters "AUX" alternativ ena är att koppla in en GROM Köpes från ebay tex. ca 2500kr sen finns något mer alternativ som ja ej kommer ihåg..sitter i samma sits själv nämligen :)
Jo jag hittade den jag med, men då känns det så där att slänga ut ca 2500, för en lite box. Känns bättre att lägga dom pengarna på en ny DD stereo med skärm, men problemet där är ju att man måste köpa till allt kablage för att få allt i bilen att funka som vanligt, och det billigaste jag hittade var på brl.
http://www.brl.se/sv/artiklar/volvo-xc9 ... enhet.html

Och det är ju inte lite pengar det heller, verkar som att det kommer bli runt 5-6000:- för att få allt som man vill. Hatar när man ska göra allt så jävla invecklat. :evil:

Du kan sticka in en mejsel under platkåpan o[…]

I fredags, vid lunchtid, tittade jag på m&au[…]

Appen är makalöst buggig. Ofta en d&o[…]

flexifuel som nästan dör

nej spolarna ej bytta. har redan stiften så[…]