Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en 850 GLT som beter sig väldigt konstigt efter jag nollat den så går cirka 20 mil
Den beter sig på det visset att när jag trampar på gasen så händer där inget den dör när jag sen slår av tändningen och slår på den igen så startar den med en gång ibland kan den gå flera mil men ibland så går den bara några km då får jag göra om det att stänga tändningen och sen starta den igen

Jag har bytt följande delar
tändfördelare rotor
andra tändkablar
jag har bytt spridare
jag har rengjort spjället
jag har kollat slangar
jag har bytt bensinpump
jag har bytt bensin filter
jag har bytt bensin pumpsrelä
jag har bytt spridarrelä
Jag har bytt lmm
Jag har bytt tomgångsmotor
Jag har bytt tändstift
Jag har bytt tändspole

Jag kan inte komma på mer som jag bytt bilen går som en ny bil när den är nollad
Därfor vill jag gärna behålla den för den är nästan helt rostfri
Jag hoppas att det finns nån här ute på forumet som kan hjälpa mig
Jag har funderat på om boxen kan tappa signalerna när den gått vissa mil?????
Det värsta är att den visar inga felkoder den enda felkoden som den visar i bland är lambadan men enligt föra ägaren sä är den bytt den enda givaren som jag inte bytt är vevstaksgivaren eller enligt vida impulsgivaren. Idag så var jag ute och körde då hade bilen gått 4 mil sen kom felet igen det händer inget när man trampar på gasen idag gick bilen efter cirka fem sekunder igen så jag kom hem mycket mystigt fel
Jag hade ett likande fel men jag hittade aldrig orsaken på min bil (850 -94 GL) Det jobbiga var att det bara hände på motorvägen. Felet är spårlöst försvunnet i drygt 1 år nu. Man körde sen gick den som en gris så var tvugen att stanna, låta den gå på skit tomgång och gasa lite och sen köra vidare tills nästa gång man kör moterväg och bilen varit av stängd så händer det igen. Säger bara "peppar peppar ta i trä":wink:
av *pettson*
Ioförsej låter det mer som ett klassiskt problem. Nämligen ett bränslerelä som behöver lödas om. Men det är gjort. Då återstår två saker.
1 Kolla så pluspolen och dess anslutningar är ordentligt anslutna.

2 Nästa steg är ren o skär felsökning. Först ta reda på vad som saknas när bilen ger upp. Sen ta reda på varför och åtgärda det.
V60(19-) Cross Country US Import

Hej Jag är lite sugen på att importer[…]

Det är för dåligt, men hoppas att […]

Trasig taklucka

Blir svårt iom att hela glasluckan och delar[…]

Spolning av automatlåda

Aja men den kan väl lika gärna rasa f&ou[…]