Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Ja tempgivaren kan ge dom problemen, det verkar ju som att bilen går bra när du haft motorvärmaren i och då har ju motorn en lite högre grundtemp när du startar den så att den inte behöver choka.
av jonasumea
vetten skrev:Ja tempgivaren kan ge dom problemen, det verkar ju som att bilen går bra när du haft motorvärmaren i och då har ju motorn en lite högre grundtemp när du startar den så att den inte behöver choka.
Bilen ger inga felkoder alls dessvärre.
Märkte igår att bilen gick dåligt även då den blivit varm och under körning, alltså inte bara vid tomgång längre. Körde i ca 70 km/h på 5an och bilen var riktigt trött och ryckte en del. Om jag stannar bilen så kan den gå utmärkt på tomgång och helt plötsligt efter en stund "hosta" till och nästan dö och sedan åter upp på normal tomgång och gå prima.

tempgivaren borde väll inte ge sånna här problem?
av jonasumea
nu fick jag äntligen felkoder.

P0237 Powertrain - fuel and air metering / turbocharger - supercharger boost sensor A circuit low.

Den sensorn är väll MAP sensorn som jag redan bytt antar jag!? eller kan det vara den som sitter vid insuget eller någon annan sensor som jag missat.

Bilen går dåligt mest hela tiden nu så länge varvtalet är under 2000 rpm.
av jonasumea
Nu är jag igång igen.

Är det någon av er som haft problem med att kontakten till MAP sensorn på intercoolern glappar? Jag köpte min nya från skruvat och den funkar till och från så då lär det vara anslutningen till den som spökar. Det är lite till och från med hur den vill få kontakt verkar det som men det är bara oftast på tomgången som det märks.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!