Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hakank
Räknade ut att mina halvjus, nu när det är ljust både till och från jobbet, slår till 10ggr om dagen . Tror inte det kan vara nyttigt för dessa? Det blir 10 med tunnlar och in/ut i garage.

Har ställt mina konstant på nu i stället...
Användarvisningsbild
av SvenB
hakank skrev: Har ställt mina konstant på nu i stället...
Det gäller att ställa tillbaka den på "Auto" igen innan det börjar skymma bara. :)
Användarvisningsbild
av iigloo
SvenB skrev:
hakank skrev: Har ställt mina konstant på nu i stället...
Det gäller att ställa tillbaka den på "Auto" igen innan det börjar skymma bara. :)
Varför?
Användarvisningsbild
av SvenB
För annars slår det inte om till lagstadgad belysning.
Användarvisningsbild
av iigloo
SvenB skrev:För annars slår det inte om till lagstadgad belysning.
Förstår inte riktigt vart du vill komma? Om omkopplaren står i läge 1 så är halvljusautomatiken på precis som i läge 0. Autoläget ser bara till att växla mellan DRL och halvljusautomatik med hjälp av ljussensorn.
Användarvisningsbild
av SvenB
Perra83 skrev:Ja tror att TS valde konstant på av halvljusen.
Och jag tror att TS valde läge 0, för att köra DRL utan ljussensor.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av SvenB
iigloo skrev:
SvenB skrev:För annars slår det inte om till lagstadgad belysning.
Förstår inte riktigt vart du vill komma? Om omkopplaren står i läge 1 så är halvljusautomatiken på precis som i läge 0. Autoläget ser bara till att växla mellan DRL och halvljusautomatik med hjälp av ljussensorn.
Det tror inte jag. Jag tror att TS ställde omkopplaren i läge 0= DRL utan ljussensor, därav min kommemtar om att komma ihåg att ändra när det börjar skymma.
Användarvisningsbild
av hakank
Vad jag menar (som skapade tråden) är att jag nu ställt mina halvjus i läge på hela tiden. Dvs från motorstart så är dom tända. Kommer inte ihåg just nu om det var helt till höger eller läge noll.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]