- ons 05 mar 2014, 18:52
Det finns inga plastbitar (klackar) på mitt galler - de verkar ha tagit bort dessa numera (i monteringsanvisningen kan man se klackarna men i verkligheten fanns det inga klackar på mitt galler). Man kan alltså fälla upp lastgallret fastän man har kassetterna för lastnätet (och även ha insynsskyddet) monterat.
Man kan se klackarna här från en bild i monteringsanvisningen:

Jag har kvar kassetterna ifall jag skulle vilja fälla ner ryggstöden till helt slätt golv men ändå kunna spänna upp skyddsnätet i de främre takfästena. Se 3:e bilden (av 3 bilder) i detta inlägg av mig så förstår du hur jag menar:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 3&p=811251
/Bo
dutt skrev:Har en fråga till Bem.Hej,
Jag ser att du har både lastgaller och insynsskydd, när jag köpte min V70 så sa dom att lastgallret inte passade bra med insynsskyddet, det gick inte att fälla upp lastgallret utan att ta bort insynsskyddet.
Då satt det några plastbitar längst ner på lastgallret som tog i kassetten till insynsskyddet när man försökte fälla upp.
Men nu ser jag att ditt galler inte har dom där plastbitarna. Har du moddat eller har volvo gjort om gallret så att det funkar med insynsskyddet nu ?
Varför har du kvar kassetterna för nätet? kör du med dubbla skydd ibland ? :D
Det finns inga plastbitar (klackar) på mitt galler - de verkar ha tagit bort dessa numera (i monteringsanvisningen kan man se klackarna men i verkligheten fanns det inga klackar på mitt galler). Man kan alltså fälla upp lastgallret fastän man har kassetterna för lastnätet (och även ha insynsskyddet) monterat.
Man kan se klackarna här från en bild i monteringsanvisningen:

Jag har kvar kassetterna ifall jag skulle vilja fälla ner ryggstöden till helt slätt golv men ändå kunna spänna upp skyddsnätet i de främre takfästena. Se 3:e bilden (av 3 bilder) i detta inlägg av mig så förstår du hur jag menar:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 3&p=811251
/Bo
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.
- By KalleJ