Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
dutt skrev:Har en fråga till Bem.
Jag ser att du har både lastgaller och insynsskydd, när jag köpte min V70 så sa dom att lastgallret inte passade bra med insynsskyddet, det gick inte att fälla upp lastgallret utan att ta bort insynsskyddet.
Då satt det några plastbitar längst ner på lastgallret som tog i kassetten till insynsskyddet när man försökte fälla upp.

Men nu ser jag att ditt galler inte har dom där plastbitarna. Har du moddat eller har volvo gjort om gallret så att det funkar med insynsskyddet nu ?

Varför har du kvar kassetterna för nätet? kör du med dubbla skydd ibland ? :D
Hej,

Det finns inga plastbitar (klackar) på mitt galler - de verkar ha tagit bort dessa numera (i monteringsanvisningen kan man se klackarna men i verkligheten fanns det inga klackar på mitt galler). Man kan alltså fälla upp lastgallret fastän man har kassetterna för lastnätet (och även ha insynsskyddet) monterat.
Man kan se klackarna här från en bild i monteringsanvisningen:
Bild

Jag har kvar kassetterna ifall jag skulle vilja fälla ner ryggstöden till helt slätt golv men ändå kunna spänna upp skyddsnätet i de främre takfästena. Se 3:e bilden (av 3 bilder) i detta inlägg av mig så förstår du hur jag menar:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 3&p=811251

/Bo
av dutt
Hej Bo
Tack för ett utförligt svar.
Då blir det till att beställa ett lastgaller nu då. :D
Användarvisningsbild
av roadside
Jag har bara skummat igenom tråden men, Autoform har en enligt mitt tycke en bra matta med rejäl höjd på kanterna, Dock så ligger den lite löst på golvet då bara främre delen går ända ut på golvsidorna. Jag löste det genom att klistra på kardborre på undersidan. Jag fick med en ny Volvo matta då jag bytte bil, men den åkte ut. Just då man som jag 95% av tiden har barnvagn med mig så behövs dom där kanterna som Autoform har.
Jag köpte min matta på Mekonomen, ca. 5-600kr tror jag jag betalade.
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]