Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

utan att blanda in politik för mycket så kan man konstatera att skattehöjning är oundvikligt, sen vilket parti som genomför höjningen på någon/några enskilda skatter spelar inte så stor roll.
politiker är inget annat än buffel o båg med en ryggsäck full av lik i garderoben.

hur som helst så ska inte MP till makten, de är helt fel ute i sina värderingar och tankar. de vill ha arbetskraftinvandring, dvs lågprisjobbare från andra länder i sverige, dvs vi blir utan jobb. Samtidigt som de vill straffa oljeförbrukare när tankesättet i stället borde vara att premiera miljövänligt.

personligen anser jag att vi behöver en blandning av olika partier i riksdagen för att styra upp alla galenskaper i motionerna.

jag vet vad sittande höger och vänsterblock vill, det får mig att bli nyfiken på vilken politik SD kan erbjuda. Notera att jag inte är RASIST/NAZIST/NATIONALIST, utan bara nyfiken på om de kan styra upp landet i rätt riktning.
Sd gör det lite enkelt för sig, minskad invandring löser allt enligt dem. I verkligheten har ju Sverige i flera hundra år utvecklats med hjälp av invandrare, redan på 1600-talet värvade vi utlänningar till vårt skeppsbyggeri och för att gjuta kanoner, även duktiga smeder värvade vi från utlandet.
Här är en av mina favorit Sd filmer

Så svaret på din fråga. Nej Sd kan inte styra Sverige i rätt riktning.
Precis! Ta tex "järnrörsincidenten" som exempel. Har någon sett Reinfeldt,Bildt,Löfven,Borg eller någon anna politiker för den delen,raljera på fyllan med järnrör? Eller varför inte ta fyllot i rullstol som söp bort sin portfölj och ramlade ur sin rullstol och beskyllde dom som hjälpte honom för att rånat han! Eller tomten som blev intervjuad i tv och sade att hans kommun tog minsann emot för mycket invandrare. När han fick frågan om hur många det var, kunde han inte svara på det eftersom han inte hade, jag citerar " inte någon koll på det"! Ärligt talat!? Är det sådana som ska styra vårat land? Ett parti av pöbeln för pöbeln! Skrämmande att nära tio procent av rösterna tillfallit dom. Hur fan tänker folk egentligen?
nu är du allt för onyanserad jago

du kan inte dra paralleller mellan partiet och partiets anhängare, men helt klart så har SD i högre grad partisympatisörer med inslag av både dårskap och kriminalitet.

om man tittar på SD's övriga hjärtefrågor så verkar de ha flera genomtänkta förslag, t ex förbättringar för äldre.
Fler ex:
vill höja a-kassan
sänka bränsleskatten
höja brottsbekämpningen
ökad budget till försvarsmakten
öppenhet för ett samhälle med tolerans och förstålse HBTQ-personer.
ökad jordbruksproduktion med lönsamhet i sverige
skattesänkningar för låg- & medelinkomsttagare
fortsatt kärnkraft
vill bevara monarkin samt successionsförordningen.
vill stå utanför NATO
skattsänkningar får inte ske på bekostnad av välfärden
milktrucker skrev:nu är du allt för onyanserad jago
du kan inte dra paralleller mellan partiet och partiets anhängare, men helt klart så har SD i högre grad partisympatisörer med inslag av både dårskap och kriminalitet.
Nej, jag tycker inte han är onyanserad. Både det filmade inslaget från Filipstad och "järnrörsincidenten" rör ju inte "anhängare", utan i högsta grad styrande i riksdag och kommunfullmäktige för SD.
ok, mer än jag visste faktiskt
Jag tror att många av de som röstar på SD inte är direkt rasistiska. Att 10% sympatiserar med SD, enligt oponionsmätningarna, beror förmodligen på att det finns de som är så in i he**vete trötta på politiken att de vill ha en förändring. Men de ser att med det andra blocket skulle det med största sannolikhet bli ändå sämre. Därför tänker dom sig inte för, utan säger att de vill rösta på SD. "Om folk är tillräckligt törstiga dricker de sand", var det någon som sade.
SvenB skrev:Jag tror att många av de som röstar på SD inte är direkt rasistiska. Att 10% sympatiserar med SD, enligt oponionsmätningarna, beror förmodligen på att det finns de som är så in i he**vete trötta på politiken att de vill ha en förändring. Men de ser att med det andra blocket skulle det med största sannolikhet bli ändå sämre. Därför tänker dom sig inte för, utan säger att de vill rösta på SD. "Om folk är tillräckligt törstiga dricker de sand", var det någon som sade.
Det var säkert därför Ny Demokrati fick röster. Bert var en jäkel på att röra om i grytan vill jag minnas. :wink:
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 27

Sådär ja, ena sidan bytt. Inte jät[…]

Köpa spjällhus.

Vågar man köpa spjällhus på […]

Ok då förstår jag varför jag[…]

Volvo V50 "Mr White"