- sön 09 mar 2014, 12:34
Jag går i köpartankar. Jag sålde just en Chrysler Grand Voyager (07a) och det var min sjätte Chrysler på 15 år och jag tror det var min sista. Är less på minibussarnas bensinförbrukning. Dessutom vid min höga ålder kör jag mest bara till affären för att handla. Jag hade en Volvo S80 T6 när dom var nästan nya och jag tyckte genuint illa om den bilen. Enbart pga motorn, annars tyckte jag bilen var både snygg och bekväm och, om jag minns rätt, hade en utmärkt stereoanläggning. Dessutom var takluckan rolig som gav fint ljus in i bilen. Motorn däremot passade mig inte alls. På tok för mycket kraft för en tvåhjulsdriven bil och i synnerhet en framhjulsdriven bil. Dessutom gillade jag inte turbokraften, gången var som den i radiobilarna på Gröna Lund. Det enda positiva var att den gick snålt. Jag minns att jag låg i 120 km/h ned till Skåne flera gånger och brukade snitta 0,75. Detta kan jag ju ha fått för mig men så minns jag det. Nåväl det om det. Vilken motor ska jag välja idag om jag vill ha så lite problem som möjligt? Jag bryr mig inte så mycket om 0-100 siffror utan vill bara ha en bil som har en fin gång med fin botten och som inte behöver varva ihjäl sig för att ta sig fram överallt. Är 140-hästarsmotorn påfrestande seg eller går den bra? Jag har funderat på 2,9an och 170-hästarsbilen också. Vilken skulle man välja mellan dom? Vilken har minst problem av alla motorer?
Richard
Richard

- By sicnarf