Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Gunner skrev:Nu har vi spräckt tusenmilastrecket och ett personligt betyg blir :) :) :) :) , av fem möjliga! Runt 25 mil i dag med mestadels landsväg och motorväg, men lite stadskörning. Nu får ni beakta att jag kommer ifrån V50 D2:a 2011, så kan ju vara lite översvallande. Då det nog skiljer mer i bil, än vad jag är van med vid modellbyte! :) . Men för det första måste jag berömma bekvämligheten och den snygga nya designen. Många kommentarer och förfrågningar har det blivit. Blev till och med "påhoppad" utanför Willys, av en som var köpsugen och ville veta vad jag tyckte! Har ju redan redovisat hur nöjd jag är med drivlinan, så jag skall inte upprepa mig. Men min 75-åriga mor, tyckte att jag skulle vara klädd i kostym (begravning i dag :cry: ). Varje gång i fortsättningen , hon skall hämtas :) . Samtidigt som 18- åriga dottern, tjatar om att bilen är för lite tillgänglig! Så den går ju hem över generationer! :)
//Mats
PS. Femte smileyn, får jag spara till mer specad eller XC versionen! :D

Det är så kul att läsa :D
av Ulmerkotte
Gunner skrev:Nu har vi spräckt tusenmilastrecket och ett personligt betyg blir :) :) :) :) , av fem möjliga! Runt 25 mil i dag med mestadels landsväg och motorväg, men lite stadskörning. Nu får ni beakta att jag kommer ifrån V50 D2:a 2011, så kan ju vara lite översvallande. Då det nog skiljer mer i bil, än vad jag är van med vid modellbyte! :) . Men för det första måste jag berömma bekvämligheten och den snygga nya designen. Många kommentarer och förfrågningar har det blivit. Blev till och med "påhoppad" utanför Willys, av en som var köpsugen och ville veta vad jag tyckte! Har ju redan redovisat hur nöjd jag är med drivlinan, så jag skall inte upprepa mig. Men min 75-åriga mor, tyckte att jag skulle vara klädd i kostym (begravning i dag :cry: ). Varje gång i fortsättningen , hon skall hämtas :) . Samtidigt som 18- åriga dottern, tjatar om att bilen är för lite tillgänglig! Så den går ju hem över generationer! :)
//Mats
PS. Femte smileyn, får jag spara till mer specad eller XC versionen! :D
*Gillar*
av Gunner
Nytt inlägg för "nördklubben" , men undanber mig kommentarer från ointresserade! :) . Har ju som sagt vad passerat 1000 mil och till jobbet i går, angav datorn 0,33! 32,5 mil körda sedan senaste påfyllningen och bilen angav 135 mil till tom tank! Så det ser ju minst sagt bra ut det här. :) Kan ju tillägga att de 32,5 milen är åtta enkelresor, med två olika förare och procentuellt set 5% stad, 10% motorväg och resterande 85, landsväg. Så jag är redan nere på vad gamla D2:an V50 drog, efter 5000 körda! Betänk sedan storlek, komfort, design och teknik. Så kanske ni förstår hur nöjd jag är, än så länge!! :)
//Mats
Användarvisningsbild
av joel80
Återkom så snart du tankat med siffrorna vid pump! Väldigt nyfiken på hur bra det håller. :)
av Herkulez
Nyss hämtat ut nya VEA:n och 20 mil körda.

V60 D4 e Momentum

Power blå Metallic
Teknik HP sensus 7
VOC
Läder Sport
Park assist Camera
Sensus Navigation
Elvärma ratt

Fösta intrycket mycket bra :-)-) Den manuella lådan är en pärla än så länge. Korta slag med distinkta lägen. 0,48 mest normal landsvägskörning. Förbättrad sensus, både det visuella och funktion.
Användarvisningsbild
av GustavE
Herkulez skrev:Nyss hämtat ut nya VEA:n och 20 mil körda.

V60 D4 e Momentum

Power blå Metallic
.
Väldigt fin färg! Lägg upp en bild! :)
av Gunner
joel80 skrev:Återkom så snart du tankat med siffrorna vid pump! Väldigt nyfiken på hur bra det håller. :)
Återkommer så klart! Men det dröjer ju lite. Då det bara gått dryga 85, sen senaste!! :)
//Mats
av psi
Någon här med Sensus connect HP? Erfarenheter av det? Bra appar och internetradio, funkar det?
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 39
Vilken mjukvara har ni?

Två saker som jag tycker blev annorlunda eft[…]

3G släcks

Jag fick svar från Volvo förra å[…]

Jag har konstaterat att vårt campingbord, so[…]