- tis 04 mar 2014, 19:33
Blir tokig på min t4 snart gått så bra över 2 år men gick ej igenon besiktningen i höstas,ställde på den för ett tag sen o besikta om den efter att bytt en del prylar- men icke den gick alldeles för fett alla avgasvärden fel! :-O)
Några dagar efter besiktning så får bilen felkoder oxå ....
testar med min obd11 maskin o 4 stycken tom,p0171 alltså för mager bränsle/luftblandning plus 3 på lamdorna både främre o bakre?
Plocka ur stiften o helt kritvita-före bes var dom gyllenbruna(80 talet.typ).
Googla som faan på detta o kunde hitta om båda lamdorna visade fel så kunde det bero på lmm så gjorde ren den men felkod igen?
Mätt upp alla möjliga sensorer men felkod igen efter 3 start försök,släcker jag dom verka motorn gå bättre men så fort motorlampan tänds
så går den som en kråka.
Jäkligt skummt är det med 4 koder samtidigt den första va-
P0171-p0131-p0135-p0141 så där står man med säcken full igen plus att vevhusventilationen verka ha slagga ihop helt trycker upp olja genom stickan vid belastning,Hurra va kul den som jag la ner så mycket tid i höstas-tur man har mtb,n :(
Några dagar efter besiktning så får bilen felkoder oxå ....
testar med min obd11 maskin o 4 stycken tom,p0171 alltså för mager bränsle/luftblandning plus 3 på lamdorna både främre o bakre?
Plocka ur stiften o helt kritvita-före bes var dom gyllenbruna(80 talet.typ).
Googla som faan på detta o kunde hitta om båda lamdorna visade fel så kunde det bero på lmm så gjorde ren den men felkod igen?
Mätt upp alla möjliga sensorer men felkod igen efter 3 start försök,släcker jag dom verka motorn gå bättre men så fort motorlampan tänds
så går den som en kråka.
Jäkligt skummt är det med 4 koder samtidigt den första va-
P0171-p0131-p0135-p0141 så där står man med säcken full igen plus att vevhusventilationen verka ha slagga ihop helt trycker upp olja genom stickan vid belastning,Hurra va kul den som jag la ner så mycket tid i höstas-tur man har mtb,n :(