Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

joel80 skrev:
Sven, jag tror inte alls på att V skulle ställa till speciellt mycket problem. Jonas är dessutom betydligt bättre och med diplomatisk än vad hans företrädare var. Partiet är inte kommunistiskt och har inte varit på länge. (Jag vet att du sa "forna", men ville ändå förtydliga.)
Jag är inte lika fullt övertygad om det som du. Länge sedan är väl ett vitt begrepp. V:s förre partiledare Lars Ohly 2004-20012 sade sig vara övertygad kommunist. Visserligen sade han sig i en TV-intervju 2005 i Agenda "Att han slutat kalla sig kommunist". Men att säga något är en sak. Men jag tror att Jonas Sjöstedt, en säkert trevlig person, lutar åt samma håll. Vad är annars uppfattningen att allt skattefinansierat skall vara i offentlig sektor, om inte kommunism?
Ja du.. dwt går att trolla med siffror. Momsen är ingen kostnad, i allafall inte för mig som företagare. Jag varken tjänar eller förlorar på den.

Faktuerar jag 1000kr bwtalar jag ca 25% i arbetsgivaravgifter. Dom är avdragsgilla för företaget. Min inkomstskatt förra året efter alla jobbskatteavdrag låg på 24%! (Total inkomst runt 280k)
Jag får drygt 500kr kvar i plånboken på varje fakturerad tusing.

Hålker helt med om att kryphålen är för stora och de stora bolagens skatteplanering för bort mycket pengar. Det har blivit värre med nuvarande regering (förutom just svartjobben inom städ o bygg som minskat..)
joel80 du har tyvärr missat lite intressanta saker i din historik.
:-)-)

Alva Myrdal var S-riksdagsledamot mellan 1962-1970 och även minister i ett antal S regeringar.
Från Wikipedia om Socialdemokraterna Myrdal
”Myrdals såg en framtid med “skärpta kvalitetskrav” gällande "folkmaterialet" framför sig och som ytterligare ett verktyg att möta dessa krav kommer Myrdals även in på frågan om tvångssterilisering som ett profylaktiskt (förebyggande) instrument. De visar dock en viss osäkerhet att utvidga tillämpningen av 1934 års lag om tvångssterilisering i Sverige och tycker “att ärftlighetsforskningen skall göra framsteg och säkrare kunna klarlägga ärftlighetsreglerna för olika defekter och sjukdomsanlag“. Men de tar även klart ställning för användandet av sterilisering när de skriver “åter och åter träffar vi t. ex. stora kullar av barn till ogifta imbecilla mödrar, där hela skaran måste underhållas av det allmänna och där deras ofta förekommande asocialitet och brottslighet i framtiden kommer att vålla ytterligare bekymmer”

Du har även missat Socialdemokraternas aktiva sammarbete med DDR för att kunna exportera vapen till en massa diktaturer, allt för att rädda jobb i Karlskoga. DDR är det enda land i Europa som sålt medborgare, men älskade av S & VPK.

Om man istället tittar på nutiden så kan man fundera på följande.
1. Hur har Sverige utvecklats sedan 2006, jämfört med andra Europeiska länder?
2. V vill höja skatterna med minst 90 miljarder, höja skatten för höginkomsttagare (de som tjänar 30,000/månad), höja företagsskatten, fastighetsskatten och förmögenhetsskatten.
Vilka tror du har råd att skatteplanera, de med mycket pengar eller de med normala inkomster?

Sedan har man MP, de vill klämma åt alla energiförbrukare, hur mycket de vill höja skatten vet jag inte.

Hur många företag väljer Sverige, eller ett annat Eu land när man skall placera en ny verksamhet?

Vi väljer Sverige, för vi älskar höga skatter och höga energiskatter, vi vill inte vara i något annat Eu land som har lägre skatter :roll:

Tyvärr blir det ingen bra framtid för Sverige, om den Röd gröna röran får bestämma.
V = kläm åt alla rika, de som jobbar. Men det gäller inte partitoppen, vi går till Sofia hemmet för era skattepengar och bor på Östermalm, våra egna barn går givetvis i friskola.
Mp = kläm åt alla som förbrukar energi. Men det gäller inte eliten inom Mp, vi flyger & åker taxi för era skattepengar.
S = De horar med vem & vad som helst bara svetsar ’n och den gamla Metallaren får bli statsminister.
Att vara fackpamp inom Metall verkar ju vara roligt… :-/O/ medlemmarna bjuder…………… (S)
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10494304.ab

Men jag förstår arbetsskygga människor som längtar tillbaka till 80-talet, då fick man 100% (BE) från Försäkringskassan när man inte orkade gå till jobbet.
Mwi skrev:joel80 du har tyvärr missat lite intressanta saker i din historik.
:-)-)

Alva Myrdal var S-riksdagsledamot mellan 1962-1970 och även minister i ett antal S regeringar.
Från Wikipedia om Socialdemokraterna Myrdal
”Myrdals såg en framtid med “skärpta kvalitetskrav” gällande "folkmaterialet" framför sig och som ytterligare ett verktyg att möta dessa krav kommer Myrdals även in på frågan om tvångssterilisering som ett profylaktiskt (förebyggande) instrument. De visar dock en viss osäkerhet att utvidga tillämpningen av 1934 års lag om tvångssterilisering i Sverige och tycker “att ärftlighetsforskningen skall göra framsteg och säkrare kunna klarlägga ärftlighetsreglerna för olika defekter och sjukdomsanlag“. Men de tar även klart ställning för användandet av sterilisering när de skriver “åter och åter träffar vi t. ex. stora kullar av barn till ogifta imbecilla mödrar, där hela skaran måste underhållas av det allmänna och där deras ofta förekommande asocialitet och brottslighet i framtiden kommer att vålla ytterligare bekymmer”

Du har även missat Socialdemokraternas aktiva sammarbete med DDR för att kunna exportera vapen till en massa diktaturer, allt för att rädda jobb i Karlskoga. DDR är det enda land i Europa som sålt medborgare, men älskade av S & VPK.

Om man istället tittar på nutiden så kan man fundera på följande.
1. Hur har Sverige utvecklats sedan 2006, jämfört med andra Europeiska länder?
2. V vill höja skatterna med minst 90 miljarder, höja skatten för höginkomsttagare (de som tjänar 30,000/månad), höja företagsskatten, fastighetsskatten och förmögenhetsskatten.
Vilka tror du har råd att skatteplanera, de med mycket pengar eller de med normala inkomster?

Sedan har man MP, de vill klämma åt alla energiförbrukare, hur mycket de vill höja skatten vet jag inte.

Hur många företag väljer Sverige, eller ett annat Eu land när man skall placera en ny verksamhet?

Vi väljer Sverige, för vi älskar höga skatter och höga energiskatter, vi vill inte vara i något annat Eu land som har lägre skatter :roll:

Tyvärr blir det ingen bra framtid för Sverige, om den Röd gröna röran får bestämma.
V = kläm åt alla rika, de som jobbar. Men det gäller inte partitoppen, vi går till Sofia hemmet för era skattepengar och bor på Östermalm, våra egna barn går givetvis i friskola.
Mp = kläm åt alla som förbrukar energi. Men det gäller inte eliten inom Mp, vi flyger & åker taxi för era skattepengar.
S = De horar med vem & vad som helst bara svetsar ’n och den gamla Metallaren får bli statsminister.
Att vara fackpamp inom Metall verkar ju vara roligt… :-/O/ medlemmarna bjuder…………… (S)
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10494304.ab

Men jag förstår arbetsskygga människor som längtar tillbaka till 80-talet, då fick man 100% (BE) från Försäkringskassan när man inte orkade gå till jobbet.
Höll på att skriva nästan snarlikt men det går långsamt en fredagskväll. Det är den j***a etanolens fel som skall vara så bra för miljön.
Mwi skrev: Hur många företag väljer Sverige, eller ett annat Eu land när man skall placera en ny verksamhet?
Där har du min stora rädsla i detta spelet med pengar.
Som det se ut idag så lägger mina kunder ut allt fler jobb för varje vecka som går.
Allt fler jobb hamnar utanför Stockholm, Göteborg och Malmö och sen vidare österut.
När Kalle 22 köper sig en 2a á 48m² för 2 800 000 på södermalm så begär han en lön på 35.000, ledigt fredagar och betaltd mobil och bredband.
Tjänstebilen för 350.000 är en självklarhet som inte skall påverka lönen.

Någonstans så kommer det att vända och vi måste backa.
Jag missade inget.. jag tog upp Moderaternas historia, då jag egentligen inte tyckte att partiers historiska beslut (som de tagit avstånd ifrån) bör ligga till allt för stor grund när man analyserar den nuvarande politiken, så som gjordes i inlägget innan mitt.

Sossarna eller de andra partierna har inte fläckfri historia.
Mitt inlägg blev kanske misstolkat av er.. det var mer ett inlägg som visar hur fånigt det blir om man tar upp en massa gammalt, bättre att koncentrerar sig på vad dom vill framöver, (även om man såklart inte helt ska glömma historien.. men man behöver inte basera framtida politik på enskilda tidigare dumma beslut.)

Väldigt många väljer Sverige när dom etablerar sig. Vi har ett bra företagsklimat, en högt utblidad befolkning, väldigt låg brottslighet, extremt låg korruption, ren el och bra infrastruktur.
Senaste stora företag som jag läste om som bygger så det knakar i Sverige är Facebook.. flera stora serverhallar i norra Sverige. Dom ville åt högskoleutbildat folk, ett inte allt för varmt klimat och el från förnyelsebara källor.

Sverige har (enligt mig, vissa av er håller inte med, det är fritt, tack och lov verkar de flesta fattat det enligt senaste mätningarna.) blivit ett betydligt sämre land sen 2006. Arbetslösheten har ökat, sjukfrånvaron har ökat (ja, om man räknar även de som är utförsäkrade och fortfarande sjuka men som blivit utkastade från skyddsnätet), antalet som behöver socialbidrag har ökat, vårdpersonalen har minskat (per patient).

M har lite fördel när det gäller det där lev som du lär.. Ju svinigare dom är desto mer följer dom partiplanen.. ;)
När S, MP och V-folk inte lever som dom gör utan som resten av politikerna gör då blir det ett jävla liv. (Men så jävla smart av dem är det ju inte...)

Ursäkta om hela inlägget känns rörigt.. det är fredag. :)
joel80 skrev:Ursäkta om hela inlägget känns rörigt.. det är fredag. :)
Det är helt ok.
Historien är faktiskt en sak som speglar den tidens värderingar, det gäller förhoppningsvis inte idag men man skall ta lärdom av den.
Nutidens val är lättare :D
Alliansen pratar om vad de vill göra framåt, de har de även gjort i tidigare val. Röstar man på dem så vet du var du får :D
Men Röd gröna röran är svårare :?:
8% partiet V, hatar rika och de som jobbar.
9% partiet Mp, hatar de som åker bil och förbrukar energi
35% partiet S, vill ha makten men vad vill de med Sverige?
De som röstar på röd gröna röran har inte en aning om vad de får. Kommer förbifart Stockholm stoppas? det är ett ultimativt krav från Mp exempelvis.
V har ultimativa krav om vinster i välfärden. Lo som är allierade med S, gillar inte arbetskraftsinvandring men det gör Mp, vad väljer S där? Socialdemokraterna har ju tidigare samarbetat med Sverigedemokraterna, kommer de att göra det igen för att minska invandringen och glädja Lo?
För mig känns S som ett parti bestående av någon slags begåvningsreserv. de har över 110 riksdagsledamöter men ingen av dem dög till partiledare :-O) Den bäste de hittade bland sina riksdagsledamöter var Håkan "Åsa Nisse" Juholt, det enda positiva med honom var.
Att han visade alla att: Även om du är totalt ointelligent och saknar utbildning, men pappa var pamp i Oskarshamn så det löste sig med två årig sociallinje, samma som Jonas (kommunisten som bor på Östermalm) Sjöstedt så finns det andra jobb än att vända hamburgare, du kan bli partiledare :-O)
S har även en partisekreterare vars stora fråga till valet 2010 var, könsneutrala toaletter :-DD och egen butler i tunnelbanan {:-O
Och nu har man hittat en AMS utbildad svetsare, som S vill ska leda landet.
Det är en sak som faktiskt oroar mig. Jag är rädd att svenskarna kommer att bli ett betydligt besviknare folk efter 14 september. När jag skriver så, förutsätter jag att de röd/gröna vinner valet. I dag är, enligt de senare oponionsmätningarna, knappt 50% missnöjda med regeringen, c:a 40% nöjda. Var jag skall placera SD väljarnas 10% vet jag inte. En tid efter 14 september kommer en betydande del, kanske uppemot 75-80% vara missnöjda. Först de 40% som vill ha nuvarande regering kvar, sedan en stor del av de som ville byta regering. Detta eftersom de ser att de blivit "blåsta". Det är stört omöjligt att infria de vallöften som de röd/gröna ger utan att chockhöja skatter, vilket de nu lovar att inte göra. Sedan gör ju inte det som Mwi skriver om den socialdemokratiska statsminiserkandidaten inte oddsen bättre att svenska folket blir nöjda precis. :| :-)-)
Mwi skrev:1. Hur har Sverige utvecklats sedan 2006, jämfört med andra Europeiska länder?
joel80 skrev:Sverige har (enligt mig, vissa av er håller inte med, det är fritt, tack och lov verkar de flesta fattat det enligt senaste mätningarna.) blivit ett betydligt sämre land sen 2006. Arbetslösheten har ökat, sjukfrånvaron har ökat (ja, om man räknar även de som är utförsäkrade och fortfarande sjuka men som blivit utkastade från skyddsnätet), antalet som behöver socialbidrag har ökat, vårdpersonalen har minskat (per patient).
Hur ser det ut i Grekland, Spanien osv?
SvenB skrev:Det är stört omöjligt att infria de vallöften som de röd/gröna ger utan att chockhöja skatter, vilket de nu lovar att inte göra.
Du menar väl som de lovar att göra.

"Vänsterpartiet vill lägga beslag på flera tunga ministerposter och blickar även mot finansdepartementet. Partiet vill driva igenom skattehöjningar på cirka 90 miljarder kronor. I en intervju med Dagens industri berättar Vänsterledaren Jonas Sjöstedt om partiets krav för att ingå i en rödgrön regering."

http://www.di.se/artiklar/2014/3/5/sjos ... miljarder/
torbjorn_75 skrev:Hur ser det ut i Grekland, Spanien osv?
Grekerna tycker säkert det går jättebra (B) flera Svenska Socialdemokrater har hjälpt dem, bland annat Leif Pagrotsky. Så fler och fler Greker slipper jobba de lever på bidrag och jobbar svart. Men i Sverige har ju Alliansen förstört det, ingen vill ju anlita en svartjobbande bidragstagare sedan rut & rot avdrag infördes. De förändringarna har varit ett dråpslag mot Socialdemokratins kärntrupp, alla de som levt på obegränsad A-kassa eller försäkringskassa och samtidigt jobbat svart. Ryktet säger att årets 1 maj paroll blir "rör inte mitt bidrag, ingen skall behöva arbeta" Ropen skalla bidrag till alla......
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 27

Sådär ja, ena sidan bytt. Inte jät[…]

Köpa spjällhus.

Vågar man köpa spjällhus på […]

Ok då förstår jag varför jag[…]

Volvo V50 "Mr White"