NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
Hej!

Ska åka och kolla på en S40N årsmodell 2008 med Premium sound. Står inget om Bluetooth i specarna och bilhandlarna brukar inte ha sån koll.
Är det någon som vet om det ens fanns som tillval 2008? Ingick det med Dynaudiopaketet eller valdes det till separat isåfall?

Mvh
Krille
Användarvisningsbild
av grillchips
Huruvida det ingick eller inte vet jag faktiskt inte, men det kollar du enkelt i menyn då det finns ett val för BT under Mode-knappen skulle jag tro. Om det nu visar sig att det finns så är det enbart samtal den tar via BT, ej musik.
Användarvisningsbild
av grillchips
Jag har inte blåtand själv så jag är högst oklar med vad som skiljer sig åt men det känns troligt att det skulle vara i såna lägen som knappen finns ja.
Användarvisningsbild
av grillchips
Hellre blåtand med musikstreaming än AUX.
Hellre AUX än blåtand utan musikstreaming.
Hellre USB än AUX.
8)
av KrilleW
Tack för snabba svar. Inte aktuellt för mig att använda aux. Nog för att det kanske förmedlar ljudet bättre men känns lite förlegat tycker jag att hålla på med sladdar. Trist att Volvo inte förstod att BT är bra till annat än telefonsamtal. :)
Användarvisningsbild
av grillchips
De förstod, men först kring... 2012? :D
Användarvisningsbild
av SvenB
Men allvar. Tar ni hellre streaming av musik från telefonen än bluetooth handsfree :?: Nu har jag bägge, men om jag måste välja bort något så blev det streamingen. Det är jä''la skönt med bluetooth handsfree. För om det är någon gång det ringer i luren, så är det när man är ute och åker. Tänk på nya lagen :!: :D
Användarvisningsbild
av grillchips
Absolut, jag nyttjar mer musik än samtal i bilen. ;)
Samtidigt brukar jag alltid ha telefonen lättillgänglig i mugghållaren så om någon ringer behöver jag inte göra några avancerade manövrar för att svara och trycka på högtalaren. Men visst hade det varit trevligt att kunna ha både och i bilen. :D

Edit:
Samtidigt tycker jag heller inte om att prata i telefon i bilen, framförallt inte när jag kör Sthlm city, där gäller det att ha fokus. Kör jag motorväg en fin sommardag så är det inga problem men annars brukar jag avvakta tills jag väl kommit fram då jag ringer upp personen igen. ;)
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]