Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av crumpets
grillchips skrev:Fyfasen, det där panoramataket är ju enormt! Nu kommer du aldrig nöja dig med en hederlig taklucka igen! ;)
Det är ett problem! Efter hondan ville jag inte ha bil utan taklucka för jag lärde mig älska att köra med solljus i kupén, nu har jag flyttat ribban ytterligare ett snäpp upp :)
Användarvisningsbild
av crumpets
C70 nya modellen med facelift låg faktiskt väldigt hett till också när jag tittade bil. Tyvärr föll den på att inredningen är så otroligt risig för en bil i den prisklassen. Det är ju trotsallt inuti bilen man ägnar mest tid :) Men visst hade det varit fint att kunna fälla taket!
Användarvisningsbild
av crumpets
Det blir helt klart stänkskydd åtminstone fram när jag kommer mig för att inhandla det. Bilen dränker ju sig själv i smuts...
Bild
Bild

Bild
Bild

Körde en liten snabbtvätt med bara förtvätt->avspolning idag. Tyvärr när det hade torkat visade det sig att en hel del av dammet satt kvar, kommer nog behöva hela konkarongen med avfettning och schampo för att luckra upp det. Men den är fin när den är blöt :)
Användarvisningsbild
av crumpets
Lämnade in den imorse, fick inte veta när jag får tillbaka den :???: De skulle först kolla om de höll med om att lyktorna blev immiga(jag tog ett foto igår efter avspolning så jag vet inte hur de skulle kunna komma fram till något annat förvisso...), och skulle kolla om de också tyckte bakluckans gasfjädrar skulle bytas. De är inte klockrent dåliga, men lite dåligt drag är det i dem tycker jag.

Lånebilen var en svart V40 D3 manuell momentum. Tygklädseln är grymt bekväm, jag tror faktiskt att stolarna är bekvämare än mina, men ajaj vad man saknar elstol :( Saknade även både adaptiv farthållare på blis bittert på motorvägen. Det tog också en stund att komma fram till varför bilen kändes hälften så stor som min, det blir ju så mörkt i den! Hoppas jag får tillbaka min snart :(
Användarvisningsbild
av SvenB
Det är lätt att vänja sig med faciliter. Jag har aldrig haft förr avsikt att köpa bil med Keyless, men skulle sakna det på nästa bil om den inte skulle ha det :roll:
Användarvisningsbild
av crumpets
Precis! Jag tyckte keyless lät som en onödig gimmick när det precis började komma "man bär den ju ändå med sig, oj vad jobbigt att bara stoppa in den", men ändå känns det helt sjukt att vara utan det efter bara ett par veckor...
Användarvisningsbild
av crumpets
Måste medge att jag blev extremt sugen på att plastidippa sommarfälgarna i deras Vintage Gold, typ WRX-guld men möjligtvis lite mörkare.
Någon som vet en svensk ÅF? För man kan inte beställa sprayburkar över gränserna var det väl?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 31

Har tyvärr ingen multimeter.

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]

Går fläkten/fläktarna som dom ska?

Byta a/c-kompressor själv?