Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tl98prr
Lång väntan över!

Om en timme hämtar jag min bil :D
V60 D4 (VEA) BEII Automat
Power Blå Metallic
Drag
VOC
Tonade rutor
Driver alert system
Avbländbar innerbackspegel
Sensus Navigation
av Gunner
Bara att gratulera då! :) Men specen gör mig aningen avis :roll: . På väg mot första 1000 själv, men tiden går ju fort när man har kul! :)
//Mats
av psi
tl98prr skrev:Lång väntan över!

Power Blå Metallic
Drag
VOC
Tonade rutor
Driver alert system
Sensus Navigation

Som föregående, avis på specen. Men för en annan räcker inte stålarna till all den lull lull. Nöjd hitills då?
Användarvisningsbild
av Perra83
psi skrev:
tl98prr skrev:Lång väntan över!

Power Blå Metallic
Drag
VOC
Tonade rutor
Driver alert system
Sensus Navigation

Som föregående, avis på specen. Men för en annan räcker inte stålarna till all den lull lull. Nöjd hitills då?
Ingår adaptiv fartvållare i DAS? Annars kan man va utan det DAS. Det där att bilen larmar när man kör över linjer utan att blinka kan man va utan. Likaså larmet för fotgängare, det falsklarmar ibland...

Adaptiv farthållare och RSI och Keyless mm. är mina favoriter.
av chaffis75
Adaptiv farthållare är inte ekonomiskt att köpa separat utan man köper driver support paketet till i princip samma pengar, tja när jag köpte paketet så var adaptiv farthållare dyrare än paketet där det ingår :-)

I paketet så ingår mycket riktigt bla das och allt det andra du nämnde så man tar såklart inte bort de sakerna.

Mvh
Fredrik
av tl98prr
Mycket nöjd så här långt :D Har inte hunnit sätta mig in i Sensus ordentligt, men det verkar lovande.

Adaptiv farthållare ingår ej i DAS.
Ville främst komma åt Trafikskyltsinformationen (som funkar klockrent) samt det aktiva helljuset med mitt val av DAS. Ser nu att Volvo har bra erbjudande på den, så den är ett solklart val idag.
/Peter
av Ulmerkotte
Första verkstadsbesöket, för att fixa felet med "bilen i strömsparläge". Det fanns några andra mjukvaruuppdateringar, och en hårdvaru, nån klämma som skulle sättas någonstans, nåt med partikelfiltret tror jag!.. killen sa att det var nån uppdatering med ljuset och jag trodde då att bakljuset skulle släckas dagtid i autoläget, har ju läst här att Volvo ändrat på det, men icke, det lyser!... och nåt med telefonen sa han!... efteråt så fungerar VOC via "min Volvo" och det som inte fungerade i appen,( tid vid timerinställning och trippmätare) fungerar! :)
av Gunner
Nu har vi spräckt tusenmilastrecket och ett personligt betyg blir :) :) :) :) , av fem möjliga! Runt 25 mil i dag med mestadels landsväg och motorväg, men lite stadskörning. Nu får ni beakta att jag kommer ifrån V50 D2:a 2011, så kan ju vara lite översvallande. Då det nog skiljer mer i bil, än vad jag är van med vid modellbyte! :) . Men för det första måste jag berömma bekvämligheten och den snygga nya designen. Många kommentarer och förfrågningar har det blivit. Blev till och med "påhoppad" utanför Willys, av en som var köpsugen och ville veta vad jag tyckte! Har ju redan redovisat hur nöjd jag är med drivlinan, så jag skall inte upprepa mig. Men min 75-åriga mor, tyckte att jag skulle vara klädd i kostym (begravning i dag :cry: ). Varje gång i fortsättningen , hon skall hämtas :) . Samtidigt som 18- åriga dottern, tjatar om att bilen är för lite tillgänglig! Så den går ju hem över generationer! :)
//Mats
PS. Femte smileyn, får jag spara till mer specad eller XC versionen! :D
Användarvisningsbild
av joel80
Ulmerkotte skrev:killen sa att det var nån uppdatering med ljuset och jag trodde då att bakljuset skulle släckas dagtid i autoläget, har ju läst här att Volvo ändrat på det, men icke, det lyser!...
Tack och lov!! :)

Och så bra att VOC verkar funka fint nu! När det funkar är det ett underbart tillbehör.
av PFA
joel80 skrev:
Ulmerkotte skrev:killen sa att det var nån uppdatering med ljuset och jag trodde då att bakljuset skulle släckas dagtid i autoläget, har ju läst här att Volvo ändrat på det, men icke, det lyser!...
Och så bra att VOC verkar funka fint nu! När det funkar är det ett underbart tillbehör.
Njaeee :)
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 39
AC & kylfläkt

Köpte en av Trodo som skickades med brunt oms[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled