Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av crossmatte
Hej!
Frågorna gäller en V70n -07 Classic.

Har letat med ljus och lyckta utan att finna några svar så chansar med ett eget inlägg.

Funkar det att montera en fast dragkrok på bilen om man har originalmonterade backsensorer? Eller kommer det att tjuta så fort jag lägger i backen? Vill ju inte köpa en och börja såga i plasten för att sedan inse att det inte funkar... Har tänkt köpa originalgrejer från skroten. Måste man ladda in ny programvara i "trailer module" boxen som man får med eller är det bara köra?

Fråga två. Har läst att man kan köpa Isofix på Volvo men kan inte hitta dem på deras hemsida för tillbehör, någon som vet om man fortfarande kan köpa dem?

MVH Mattias
av svda
Har en -05 med "fabriksmonterad" avtagbar krok. Den larmar inte för kroken även om den sitter på, så jag tror inte backvarningen är moddad för att det finns en krok.
Användarvisningsbild
av hollan
Men orginal drag är det inga problem så länge du inte sätter på polis kulskyddet
Ingen programering på vanligt 7-poligt
av crossmatte
Tacksam för alla snabba svar. Verkar vara lugnt att montera dragkrok! Men feg som man är så ska jag nog prova att göra som Martinhellström tipsar om.
Ingen programmering heller, kommer ju bli hur billigt som helst:)

Som svar på fråga två var jag och beställde en på Volvo alldeles nyss:)

Tack igen! MVH Matte
av crossmatte
Hej igen!

Vill bara meddela att Volvo har slutat sälja den modellen på Isofix som ska vara till min bil... Hämtade mitt paket idag och det var självklart fel, den jag ska ha hade utgått, kom dom fram till efter mycket om och men.

MVH Mattias
av crossmatte
Kan även tillägga att om någon har en liggandes så är jag mycket intresserad!

MVH Mattias

@EbbevonVolvo , Verkar vara en framtida popul&aum[…]

Sota ur partikelfilter i Vida

Så är det. Filtret skall bytas efter 12[…]

@Nobby , Brukar finnas diverse skruvar i karossen[…]

Tröskelbelysning XC60

Jag har fixat på min. Du sätter ett 100[…]