Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

apersson850 skrev:Plastlisten som sitter i botten på plåthållaren (tillverkad av Lika) är verkligen inte lätt att få bort igen, när man väl knackat dit den. Det är ju inte meningen heller. Att slå ut den i sidled kan gå, men det är inte alltid det finns utrymme för det. Plasthållaren i ett stycke (från Formac) är det lättare att bända ut skylten från. I alla fall när det ligger en plastskylt (Strålfors) inuti. Men nu har vi ju haft plåtskyltar (SMC) ett bra tag igen, och de är inte lika medgörliga. Men ska inte skylten som sitter där behållas gör det ju inte så mycket om det blir lite åverkan på den.
Efter att ha knäckt ett antal reklamlister har jag lärt mig hur man ska göra. Man får inte använda händerna genom att dra, utan måste använda en skruvmejsel för att bända bort den. Har testat på både nya och äldre bilar och fått det till att fungera bra utan förstörda lister :-)-)
Detta gäller plasthållaren av typen Formac med list som klickas dit i underkant.
Bild http://www.formac.se/shop/images/d/6900_mx_1.jpg

Plåthållarna har jag inte stött på så många gånger..
Nä, de är inte så vanliga. Fast jag tycker de är snyggare. Jag har fortfarande några liggande, men de är ju inte så gångbara nu längre, eftersom man valde att gå på längre skyltar när EU-flaggan skulle dit, och mina hållare är avsedda för den vanliga skyltlängden (476 mm eller vad det nu var). Jag är väl en av de få som har något fordon i trafik med en nummerskylt med EU-flagga integrerad i samma längd som skylten utan flagga, skulle jag tro.
Har just de från Formac. Byter alltid till sådan bak när jag byter bil för att slippa bilhandlartexten. :D

Bild
Micce1980 skrev:Har just de från Formac. Byter alltid till sådan bak när jag byter bil för att slippa bilhandlartexten. :D
Helt rätt. Varför ska man åka runt och förfula bilen med reklam för bilfirman. Jag gör lika. V70 jag köpte i höstas körde jag till och med hem utan skyltar så slapp den att någonsin ha bilhandlarfirmans namn på sig :D
Bild
tompathepilot skrev:
Guligan skrev:
tompathepilot skrev:Snyggast sitter den direkt på plåten med bra dubbelhäftande tejp, skramlar inget heller när man slår igen luckan. Skit i hållare!
Håller däremot med om att skramlandet borde kunna undvikas, kanske den tejpen du nämner kan sättas på hållaren?
Skramlet borde ju absolut kunna minska med tex biltemas gröna dubbelhäftande i foammaterial.
Jag fick ett litet straff för att jag monterade skyltarna själv. Några dagar efter att jag hämtat bilen var jag hos handlaren igen för att hämta vingen och vinterhjulen. Då när jag väntade på säljaren och gick runt i bilhallen och tittade på nya utställningsbilar hittade jag en detalj som min saknade, nämligen ljuddämpning där bakre regskylten skulle sitta.

Några dagar senare kollade jag i påsen dom lägger i kupén i fabriken som innehåller instruktionsbok, låsbara hjulbultar, larmdekaler, läderputsdukar, skruv till regskyltshållare OCH tydligen ljuddämpning för bakre regskylt :D

Den sattes dit då jag bytte till nya skylarna som kom vid årsskiftet.
BildBildBild
Pnjk skrev:Ska byta både hållare och skylt tänkte jag.

Kommer man åt att skruva bort hållaren från utsidan ?
Eller måste man ta bort panelen på insidan i bagaget för att kunna skruva bort hållaren.

V70 MY11
Skruvarna till hållarna sitter från utsidan. Bort med nummerplåten så ser du skruvarna.
Kom ihåg att förstöra plåtarna med. Bara att vika de några gånger så är de av.
Micce1980 skrev:
Pnjk skrev:Ska byta både hållare och skylt tänkte jag.

Kommer man åt att skruva bort hållaren från utsidan ?
Eller måste man ta bort panelen på insidan i bagaget för att kunna skruva bort hållaren.

V70 MY11
Skruvarna till hållarna sitter från utsidan. Bort med nummerplåten så ser du skruvarna.
Kom ihåg att förstöra plåtarna med. Bara att vika de några gånger så är de av.
Tackar :)
Då blire att beställa ny plåt och hållare idag så man slipper reklamhållaren :)
Alltså måste man ha ett företag om man ska köpa på formac ?
Verkar ju som man måste registrera ett företag och att man sedan bara kan köpa stora paket med hållare ?...

Finns det nån bra sida på nätet där man kan beställa skylthållare i bra kvalite ?
Pnjk skrev:Alltså måste man ha ett företag om man ska köpa på formac ?
Verkar ju som man måste registrera ett företag och att man sedan bara kan köpa stora paket med hållare ?...

Finns det nån bra sida på nätet där man kan beställa skylthållare i bra kvalite ?
Vad det gäller Formac så köpte jag dem i en mekonomenbutik i juni -13 senast.

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]