Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av psi
dirkdiggler skrev:
SvenB skrev:Jag förstår inte hur du kan påstå att du inte låtit dig provoceras. Det bara haglar otrevligheter från dig i varje inlägg du gör. Det är det som utmärker en person som blivit provocerad.
Okej. Tack för att du talar om hur jag känner mig och är :-)-)

(Jag är lugn som en filbunke)

Är du arg? Varför pratar vi ens om huruvida jag är arg eller inte? Är det allt du har kvar i argumentationsväg eller är mitt sätt för WT för dig? Du uppför dig kasst. Du har en tråkig attityd. Det gör mig inte arg.
Förstår inte varför du bryr dig, du har ju inte ens ens volvo och har du det så är det ändå inte aktuellt för din 740 och kommer ju inte finnas på Biltema.
av AndroidRulez
Volvo borde istället köra på med Android. iPhones är ju för lattemorsor och annat löst drägg som gillar att skuldsätta sig livet ut genom att ta en iLur på kredit för att bli "en i gänget".
av swemax
Ang lightning, jag skulle bli väldigt förvånad om det är en kabel som är fast monterad i bilen och inte en vanlig med USB i biländan och lightning i andra
Och då borde det gå att plugga in en "gammal" 30 pinnars
Däremot kan det vara så att Carplay inte stöder tidigare modeller (4s och bakåt)
Men det får väl tiden utvisa

Ang Android vs IOS

För mig man det vara hugget som stucket men när jag skaffade min första riktiga smartphone så fanns det inga vettiga alternativ till iPhone 3 och eftersom jag trivdes med den har jag varit märkestrogen
Det kanske hjälper att jag är helt ointresserad av att mecka med telefonen, jag vill bara att allt ska funka
Stör mig heller inte på att jag är låst till iTunes AppStore etc

Hellre det än Google som säljer dina data

Det jag förundras över är hur många Androidförespråkare det är som är så fanatiska Applehatare

Ofta får man känslan av att de inte kan ta hur framgångsrika Apple har varit eller att dom var först med att få ihop en fungerande smartphone med tillhörande infrastruktur
av Echoes
1. Helt fel. Det finns appar som kommer först till Android precis som dom kommer först till Apple.
2. Okej,vilka då som t ex?
3. Exakt. Just därför det blir så lite innovativitet.
4. Inte lika bra? Varför?
5. Det är helt ok.

Du verkar genaralisera väldigt mycket kring Android. Vad för telefon har du på företaget?[/quote]

Misstänker att du gillar android och det är lugnt.

1)Jo det är sant, men det jag använder är oftast inte så.
2)dom flesta appar jag använder, hänger sig, funkar illa i min android, t.ex. RunKeeper har flera km fel medans apple max 50 m.
3)din åsikt, jag gillar att det är utformat för en grej bara.
4)segare och sämre helt enkelt. Min åsikt dock.[/quote]

Men vad hade för jobbtelefon som kör Android?

1. Så dom appar du använder kommer inte först till Android? Hur kan du veta vilka appar du kommer använda innan du släppts till någon av dom?
2. Det kan inte vara så att det är en dålig android-telefon du har? Precis som att en iPhone 4 inte direkt är något att ha längre.

4. Segare visar ju på att du omöjligen kan ha använt någon av dom nyare Android telefonerna? Dom är ju snabbare än iPhone 5s som är det senaste Apple släppt. Titta i benchmarks och andra tester när det kommer till prestandan.

Vad använder du för dator då?
av Echoes
swemax skrev:
Det jag förundras över är hur många Androidförespråkare det är som är så fanatiska Applehatare

Ofta får man känslan av att de inte kan ta hur framgångsrika Apple har varit eller att dom var först med att få ihop en fungerande smartphone med tillhörande infrastruktur

Jag började med Apple. Hade alla iPhone fram till 4an. Även iPad. Kört Apples datorer sedan år 2000. Gick över till Android 2012, men håller fortfarande fast vid min Apple dator.
Användarvisningsbild
av svergie2
swemax skrev:Ang lightning, jag skulle bli väldigt förvånad om det är en kabel som är fast monterad i bilen och inte en vanlig med USB i biländan och lightning i andra
Och då borde det gå att plugga in en "gammal" 30 pinnars
Däremot kan det vara så att Carplay inte stöder tidigare modeller (4s och bakåt)
Men det får väl tiden utvisa

Ang Android vs IOS

För mig man det vara hugget som stucket men när jag skaffade min första riktiga smartphone så fanns det inga vettiga alternativ till iPhone 3 och eftersom jag trivdes med den har jag varit märkestrogen
Det kanske hjälper att jag är helt ointresserad av att mecka med telefonen, jag vill bara att allt ska funka
Stör mig heller inte på att jag är låst till iTunes AppStore etc

Hellre det än Google som säljer dina data

Enligt Apples sida så stöds bara iPhones som har siffran 5 i namnet så det vet vi redan.
Sedan att det ju din åsikt att du inte bryr dig om hur inlåst du är och inte är, vilket jag självfallet accepterar. Min åsikt är att jag absolut inte vill ha detta i min bil vilket andra även ska acceptera.

Apple var först med en fungerande (bra) smartphone. Sedan gjorde flera tillverkare det mycket bättre och det är frustrerande för mig att folk bara säher att iPhone is da shit och allt annat suger utan att ens ha provat alternativen ordentligt. Säger inte att du har sagt detta men flera andra verkar ha den inställningen till Android här.

Sen kanske man har en Android i jobbet som man inte trivs med och tycker att iPhone är mycket bättre, men det är ju det som är med Android. En modell kan inte representera hela "släktet" med Androids så som iPhones kan. Ska man jämföra iPhones med en Androidenhet så måste det vara en Nexus annar blir det lite som att jämföra äpplen och päron.

Angående flytet så prioriterar de olika OSn olika. Om du skrollar men håller kvart fingret på en iPhone så slutar sidan att ladda - för att det ska kännas som att telefonen är rapp i scrolling. Om man gör samma sak på en Nexus så fortsätter sidan att laddas och man kan kanske stöta på något microlagg om man zoomar. Sedan har de andra "trick" för att det ska se ut som att det flyter och går snabbt. Som att t.ex. visa en bild på appen innan den har startat.
av psi
Men vad hade för jobbtelefon som kör Android?

1. Så dom appar du använder kommer inte först till Android? Hur kan du veta vilka appar du kommer använda innan du släppts till någon av dom?
2. Det kan inte vara så att det är en dålig android-telefon du har? Precis som att en iPhone 4 inte direkt är något att ha längre.

4. Segare visar ju på att du omöjligen kan ha använt någon av dom nyare Android telefonerna? Dom är ju snabbare än iPhone 5s som är det senaste Apple släppt. Titta i benchmarks och andra tester när det kommer till prestandan.

Vad använder du för dator då?[/quote]

Har en S3 i jobbet, riktig skit faktiskt.

1) här senast Comhems Tivo app. Kom månader innan till min Apple. Orkar inte ge mer exempel det bara är så.
2) har en iPhone 5 och vet inte hur kass S3 anses vara, men billig var den ju inte.
4)De är bara hur jag upplever det.

Har en MacBook Pro dator. Helt suverän. Har startat upp och är redo innan en Windows dator ens hunnit tändas upp.
Användarvisningsbild
av dirkdiggler
psi skrev:
dirkdiggler skrev:
SvenB skrev:Jag förstår inte hur du kan påstå att du inte låtit dig provoceras. Det bara haglar otrevligheter från dig i varje inlägg du gör. Det är det som utmärker en person som blivit provocerad.
Okej. Tack för att du talar om hur jag känner mig och är :-)-)

(Jag är lugn som en filbunke)

Är du arg? Varför pratar vi ens om huruvida jag är arg eller inte? Är det allt du har kvar i argumentationsväg eller är mitt sätt för WT för dig? Du uppför dig kasst. Du har en tråkig attityd. Det gör mig inte arg.
Förstår inte varför du bryr dig, du har ju inte ens ens volvo och har du det så är det ändå inte aktuellt för din 740 och kommer ju inte finnas på Biltema.
Jag bryr mig eftersom du säger så dumma saker! Jag vet inte hur många gånger jag skall behöva upprepa mig. Du fortsätter ju dessutom att rapa upp massa dynga.

Så 740 är inte en OK Volvo menar du? Jag kör inte Volvo själv men jag tycker det är kul eftersom säkert så många, och kanske nån här i tråden, kör 740 och gillar den. Är du för fin för att umgås med sådana som äger äldre Volvos? Ingår det i din iPhone-stil?
Senast redigerad av 2 dirkdiggler, redigerad totalt 0 gång.
av chraist
Jag måste bara kommentera. Notera att jag struntar blankt i vilken telefon ni använder. Men det jag vill är att samtliga plattformar ska ha lika förutsättningar att kunna anslutas och användas på samma vis.

Annars kommer Volvo att göra ett stort misstag om vi tittar till statistiken hur den såg ut för 2013. http://www.swedroid.se/android-stod-for ... aden-2013/
Användarvisningsbild
av svergie2
chraist skrev:Jag måste bara kommentera. Notera att jag struntar blankt i vilken telefon ni använder. Men det jag vill är att samtliga plattformar ska ha lika förutsättningar att kunna anslutas och användas på samma vis.

Annars kommer Volvo att göra ett stort misstag om vi tittar till statistiken hur den såg ut för 2013. http://www.swedroid.se/android-stod-for ... aden-2013/
79% Android?! Endast 15% iOS :/
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13
Läcker spolarvätska avstängd

Testade med att fylla fullt med vatten och pumparn[…]

Hon har båda körkorten,-norskt och sven[…]

Hård Bromspedal