Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mwi
MartinS skrev:Ja det känns ju grymt premium att ha en likadan telefon som 50% av alla fjärdeklassare i landet.. typ. :- )
:-)-) Ja eller som 90% av Ferraris kunder.
Användarvisningsbild
av dirkdiggler
SvenB skrev:
dirkdiggler skrev: Det är inte premium att utesluta majoriteten av mobiltelefoner; det är ofantligt korkat.
Har vi sett att det blir så :?: Läs vilka bilar som har, eller avser att införa detta är du snäll. :roll:
https://www.apple.com/ios/carplay/
Vad har detta med saken att göra? Att Volvo är lika korkade som resten av fältet? Att det blir lightning står ju redan.

Är det ditt argument mot att det är snordumt att utesluta majoriteten av mobiltelefoner?
Användarvisningsbild
av dirkdiggler
psi skrev:Vill inte reta upp folk men generellt tycker jag android är för WT och fattiglappar. Apple utstrålar premium och de vill Volvo med göra. Inga konstigheter. Ni hatate behöver inte oroa er det lär inte bli standard utan snarare ett dyrt tillval. Kanske blir android som standard.
Detta är ett praktexempel på idiotin som sprutar ut vissa här i tråden.

Är du så dum, psi, eller låtsas du bara?

Edit, jag måste bara klargöra att jag inte blir uppretad av det du skriver. Du får tycka så om du vill. Det är däremot ofantligt respektlöst och fördomsfullt! Det är bara fakta utan några subjektiva tolkningar. Det finns inget som helst som kan styrka det men det tror jag man förstår av hur dumt det är. De som blir uppretade av sådant är folk som har för lite att göra. De ligger oftast på samma nivå som de som skriver det. Det vill säga du själv.
Senast redigerad av 1 dirkdiggler, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Perra83
Valfriheten är tämligen begränsad hos Iphone. Finns bara i en storlek vilket jag tycker är dåligt. Sen att man är så låst till ITunes gillar jag inte heller.
Det får bli vad det vill. Den dagen ja ska byta bil då tänker jag ta ställning.

Anledningen till att alla fjortisar använder Iphone är att någon förälder insåg sitt misstag och köpte en Android och gav äpplet till sin valp. På den vägen är det. Det som en unge har ska alla andra ha :wink:
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Perra83 skrev: Anledningen till att alla fjortisar använder Iphone är att någon förälder insåg sitt misstag och köpte en Android och gav äpplet till sin valp. På den vägen är det. Det som en unge har ska alla andra ha :wink:

Återigen, android folket känner genast behov att attackera iOS folket och nervärdera - t.o.m har vi fått en ny medlem som var tvungen att regga sig enbart för att försvara android och förkasta iOS - underhållande det här :D

Glöm inte att min pappa är bättre än DIN pappa också 8)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Om någon annan än Apple hade kunnat erbjuda en sådan lösning hade säkert Volvo övervägt det också :wink:

Apple leder utvecklingen. Jag "bytte sida" (till Apple alltså) runt 2005 och har aldrig ångrat mig. Sitter i detta nu och skriver inlägg på en dator som inte varit omstartad på ett par månader, men funkar lika bra som första gången jag startade upp den efter inköpet. Hade velat höra någon annan Apple-hatare säga samma sak :wink:

Möjligheten att ansluta sin telefon med blåtand och synka som idag kommer givetvis finnas kvar även om Volvo kommer erbjuda CarPlay också.
Användarvisningsbild
av dirkdiggler
rosenlorden skrev:
Perra83 skrev: Anledningen till att alla fjortisar använder Iphone är att någon förälder insåg sitt misstag och köpte en Android och gav äpplet till sin valp. På den vägen är det. Det som en unge har ska alla andra ha :wink:

Återigen, android folket känner genast behov att attackera iOS folket och nervärdera - t.o.m har vi fått en ny medlem som var tvungen att regga sig enbart för att försvara android och förkasta iOS - underhållande det här :D

Glöm inte att min pappa är bättre än DIN pappa också 8)
När har jag förkastat iOS? Citera mig gärna!

Jag har inga behov av att argumentera mot iPhone. Det som däremot har stått skrivet i den här tråden, av Apple-entusiaster, är bland annat att Android är för fattiglappar och WT. Det tänks också i banorna "Har du pengar enna till en sån Volvo då eller så har du lixom enna råd me en iPhone också!". Som att man skulle vilja ha en iPhone bara för att man har pengar? Han måste ju skämta, uppenbarligen, men det är nog inte så mycket hack på iOS i den här tråden jämfört med folk som förkastar Android. Du tänker nog bara bakåfram!
Användarvisningsbild
av dirkdiggler
XC90_Executive skrev:Om någon annan än Apple hade kunnat erbjuda en sådan lösning hade säkert Volvo övervägt det också :wink:

Apple leder utvecklingen.
Jag vet att du skämtar till det i första meningen men vill ändå understryka att du gör det för andra här i forumet som inte riktigt verkar ha alla indianer i kanoten. Gissar att det finns "sånt folk" på alla forum eller andra samlingsplatser men det verkar vara ett överhäng här av någon anledning. Hur som haver.

Apple leder inte utvecklingen. Apple adapterar sin modell till det som redan finns. De kan släppa mycket bra som funkar klockrent men de kommer inte på en enda ny sak. Jag såg på en över 10 minuter lång sammanställning på Youtube där en stor show, tror det var nån radio-snubbe eller teknik-sida, fick folk att maila in det de trodde att Apple faktiskt uppfunnit och/eller vart först med på marknaden.

Vet du hur många de kom fram till?

Leta lite, och läs på fakta, så finner du svaret. Tips: Du kan alltid räkna hur många det är på en hand; även om alla dina fingrar är borta.
av psi
Dirkdiggler, du är den stereotypa android älskaren.

Försvarar sig med näbbar och klor och är väldans lätt att provocera. Vi med apple skiter i hur bra "alla" tycker android är.

Vi vill inte ha skiten.
Användarvisningsbild
av dirkdiggler
psi skrev:Dirkdiggler, du är den stereotypa android älskaren.

Försvarar sig med näbbar och klor och är väldans lätt att provocera. Vi med apple skiter i hur bra "alla" tycker android är.

Vi vill inte ha skiten.
För det första försvarar jag mig inte. Har du svårt att förstå sammanhang så säg till! Jag kan anpassa mitt språk till en mer basal nivå ifall du behöver det. Allt jag sagt är 100% fakta. Försök att bryta ner något till något annat.

Provocerad är jag verkligen inte heller. Du missförstår mig helt. Jag tycker att det finns ofantligt korkade resonemang här i tråden (de är VERKLIGEN korkade) men det provocerar mig inte. Det underhåller mig till en viss gräns men jag tycker mest det är sorgligt. En hatkärlek kan man nog säga att jag har gentemot det! Dumhet alltså.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]