Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perc
greeeken skrev:När jag körde med 8-10000 så var det ju katastrof mörka regniga dagar. man såg inte mkt då kan jag saga.
Och då kan man fråga sig varför man öht har xenon eftersom hela poängen med att ha dem är att få mer ljus.
Användarvisningsbild
av greeeken
Perc skrev:
greeeken skrev:När jag körde med 8-10000 så var det ju katastrof mörka regniga dagar. man såg inte mkt då kan jag saga.
Och då kan man fråga sig varför man öht har xenon eftersom hela poängen med att ha dem är att få mer ljus.
Du kanske ska fråga varför man öht ska ha vanliga ljus eftersom man inte ser nått med dom alls.??

Poängen med xenon är att se bra ja. men testa du med vanliga blåa glödisar så får vi se hur det går......
Användarvisningsbild
av tompathepilot
Olika kelvintal på lampor är ju bra vid olika väderlekar. En halogenlampa kan vara precis lika bra om inte bättre vid tex dimma eller snöfall. Men en kallare lampa än 4300k skulle jag inte vilja ha på min bil. Vitare sken reflekteras mycket mer av partiklar i luften än gult sken. På den tiden när dimljus fungerade som dimljus så var de ofta gula. Idag sitter de bara där för syns skull.
Användarvisningsbild
av Perc
greeeken skrev:
Perc skrev:
Du kanske ska fråga varför man öht ska ha vanliga ljus eftersom man inte ser nått med dom alls.??

Poängen med xenon är att se bra ja. men testa du med vanliga blåa glödisar så får vi se hur det går......
Jo, jag vet att blåa glödlampor är skräp. Därför befattar jag mig inte med såna. Förutom i parkeringsljuset för att matcha mitt (4300K) xenonhalvljus. :)

Och jag fattar inte riktigt heller såna som köper nya fina bilar utan att välja till xenon när dom ändå håller på. Såg en XC60 med halogen nyligen.

Lastat lite ved i den, några dagars för[…]

Du kan ju skicka in en förfrågan till m[…]

Tempmätare går i topp

Vid närmare eftertanke, Tempgivarsignalen g&[…]

Har fått till mig att hårdvaran ä[…]