Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dyret1
Hvor finner jeg informasjon om denne aggressive programvaren? Da jeg tok opp forholdet mellom Haldex 4 og 5 med min forhandler fikk jeg et skuldertrekk. De var ikke engang kjent med at det var kommet endring. Ellers er mitt største ankepunkt mot XC60 at den er milevis unna XC70 hva gjelder komfort...
av bybon
om verkstaden tar kontakt med sin support och berättar att dom har en kund som e lite missnöjd med awd´n så borde dom få veta vad dom ska göra!
men det kräver att någon på verkstaden engaerar sig i ditt missnöje med awd´n .
den lilla stretning som jag har upplevt ser jag bara som possitiv, och är inte på någe vis som Hakank skriver utan mer att man känner att det spänner lite i drivlinan Å andra sidan så bär det ju i väg utan det irriterande hjulspinnet som är med den snälla programvaran!
nu kan man till och med dra loss en totalt insnöad släpvagn utan att behöva gasa som en idiot för att alla hjul ska dra!! i med växeln ge lite gas och så smyger den i väg!

NÄSTAN som en land rover :D
av bybon
Glömde skriva att jag kan kanske hålla med att xc60 inte riktigt lika komfortabel som xc70 MEN då kör jag en R idag Och har beställt en totralt sportkittad summum nu! dvs dom e lite stummare i chassiet!
öch jämförelsevis med dom så är xc70 som att åka folkabuss från 70 talet :lol:
enda anledningen att jag gick med på att köpa en volvo var att 13 R design var riktigt riktigt kompetent på vägen! både fjädring, styrning o bromsar är riktigt vassa för att vara en std bil!
dessutom är den snygg i jämförelse med xc70 som ser ut som en gris i svarta galonbyxor :lol: :lol:
av Dyret1
Jeg må medgi at det var utseende som gjorde at jeg byttet fra XC70 til XC60. Jåleri har sin pris :oops:
Ellers tror jeg veiene i Norge er av en vesentlig dårligere standard enn Sverige, og det stive chassiset oppleves derfor som ukomfortabelt. I tillegg betyr det selvsagt mye at jeg kom fra en "myk" bil som XC70.
Hadde vært spennende å prøvd den alternative mjukvaran. Tidligere i vinter stod jeg innesnødd på fjellet. Det var helt plant, men bilen klarte ikke å ta løs før jeg gravde fri dekkene :evil: Rett nok var det mye snø (50-60 cm), men den burde klart det...

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]