Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Elgordo
Har köpt en cheva van som jag ska ha som husbil i sommar. Var och bes den idag och den seglade igenom utan anmärkning,fick till och med beröm för hur den såg ut under. Det enda som ser rätt tråkigt ut är som vanligt dörrarna. Det är rostigt ca 10cm upp på alla dörrar, en del hål och kexrost.jag tänkte försöka laga det så det ser ok ut för att i vinter kanske skaffa nya dörrar. Funderar på att bocka en plåt 90grader så ta den går upp ca 20cm på dörren och in under, popnita den med massa kladd emellan, ta bort dörrsidan och kladda på en massa kladd där med och måla i samma färg som resten och sen göra så på alla dörrar? Är det någon ide? Nån som har något bättre tips på billig snabb lösning?
Användarvisningsbild
av SvenB
"Silvertape". :D
Användarvisningsbild
av sthlm
För en massa år sedan så köpte jag mig en SAAB 9000 -89 som förstabil för 2000:- med "SAAB"-dörrar.
Det villsäga nedre decimetern saknades mer eller mindre.
Köpte två burkar glasfiberspackel och aluminiumnät och plockade av klädseln på insidan.
Tryckte ner nätet i botten, på med diskhandskar och blandade glasfiber och mosade ner.
Spacklade från utsidan och slipade efter tork. Sparyburk gav ovanligt bra färgmatchning.

Ett par veckor senare var det dags för besiktning och gubben tyckte det var ovanligt med intakta dörrar på en så gammal SAAB :D .
Han hade precis köpt en själv och skulle börja svetsa i ny plåt på den.
Gav han ett par tips och han bara garvade.

Räkna inte med att det håller mer än ett år bara. Sen är det dags att slipa, sparya och sälja som finaste bilen i stan.

Nån som vågat testa senaste?

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]