Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av idaz
Har en v70 d5 årsmodell 2003. Växellådan rasade så vi bytte den, då la styrningen av så kontaktrullen till airbagen gick sönder. Nu har vi bytt kontaktrullen men bilen varnar ändå, vågar jag köra med bilen? Måste jag felsöka den och släcka koderna eller går det att göra på något annat sätt. Tacksam för snabb hjälp
av reverend
En polare hade liknande problem. Det var en kontakt till hans "buckle" till bilbaltet. Nar hans fru rullade fram satet sa kopplades kontakten ur och airbag lampan lyste.

Det later iofs som att ditt problem ar i ratten eftersom du varit i dar, men lampan kanske inte slacker sig automatiskt om den har men sakerhetsutrustning att gora sa att slacka den kanske ar svaret (innan du borjar riva i kablar).
av v70t4y2000
Börja med att läsa ut felkoder samt släck dem ( Då får du ju en lista på eventuella fler problem)

Sen ut och kör med bilen och ratta runt så inte problemet återkommer.

/Eskilstuna
av idaz
Har varit in till volvo i sala, dom släckte felkoderna och testa bilen inget lyser just nu. Tack för era svar. Nu hoppas jag att bilen går ett tag till!

Lastat lite ved i den, några dagars för[…]

Du kan ju skicka in en förfrågan till m[…]

Tempmätare går i topp

Vid närmare eftertanke, Tempgivarsignalen g&[…]

Har fått till mig att hårdvaran ä[…]