Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Psycho
Det försvann kylvätska och lampan lyste. Efter att ha fyllt glykol några gånger lämnade jag in bilen och verkstaden sade att kylaren läckte. De bytte kylare för några dagar sedan, men idag lyste lampan igen. När jag tittar framifrån ser kylaren inte ny ut, utan den är smutsig och ser gammal ut. Däremot ser gavlarna nya ut. Kan det vara så att man bara byter ut gavlarna? På kvittot står kylare, inte rep. av kylare och priset var 1700:- +moms. vad säger experterna?
Användarvisningsbild
av taxi
Hej! Har bilen AC? Turbo? Kan bli många lager av olika kylare, AC-kylaren (kondensor) sitter ytterst på en bil med sugmotor och AC, och är alltså den du ser genom grillen.
En gång är nog inte ovanligt att fylla på vatten efter kylarbyte, så oroa dig inte än.
1700 lät förresten billigt tycker jag.
av Psycho
Ja, bilen har AC så då är det väl den som syns framifrån. Tyckte att det var konstigt att de skulle repa kylaren för det borde ju innebära ännu mer jobb. Tack så mycket för svaret. Nu kan jag lägga mig och sova gott :D
Användarvisningsbild
av Nexus
Inte ovanligt man får fylla på någon gång efter kylarbyte tar en stund få ur all luft i systemet :-)-)
Varierande laddtryck Volvo 940

Åfan alltså ta bort downpipen typ elle[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]