Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

..och vem är dum nog att försöka byta lampa med lyset på... :shock: Där lär väl inte vara någon högspånning om inte aggeregaten är aktiva (lyset påslaget....). Men det orkar/vågar man inte skriva. Troligen för att man skulle bli stämd när nästa kandidat till årets klant försöker byta Xenonlampor som är tända.
joel80 skrev: Så helt ute och cyklar är inte andreasw!
Att du alltid skall ertappa mig med något. :D :-)-)
SvenB skrev:
andreasw skrev: Tycker det är helt sjukt att man nästan måste lämna in vissa bilar bara för att byta lampor i strålkastarna... Visst det går ju att byta själv, men inte för en medelsvensson som bara använder bilen för att frakta arslet.
Nu tog du väl ändå ett mycket dåligt exempel. Det verkar som att du inte sett en modern Volvo. :!: Än mindre bytt strålkastarlampa. :D
Jag kanske inte syftade på just volvo här utan nya bilar rent allmänt! Jag har bytt på en 07as c30 där var det inga problem iaf :)
SvenB skrev: Att du alltid skall ertappa mig med något. :D :-)-)
Hahaha.. jag ser till att du håller dig vaken och på topp!
(BE)
VolvoÄgarn skrev:Känns som att jag måste utnämna V70N Classic som sista "riktiga" Volvon med framhjulsdrift. Volvo satsar allt för mycket på "premium" men bilarna blir bara sämre och sämre, Volvo kommer ändå aldrig bli som Audi, BMW osv än hur mycket dom satsar på detta.
Det där är ju så extremt subjektivt när du inte har nån fakta att backa upp det med.
"Sista riktiga Volvon" verkar ändras allteftersom åren går. När 850 introducerades så var den modern skit och 240/740/940 var den sista riktiga Volvon. Sen har det flyttats fram allteftersom. Personligen tycker jag P2 plattformen (som V70N Classic ingår i) ligger sämre till kvalitetsmässigt än Y20 (dagens V70II).
Jag håller med. Konservativt blaj att varje ny generation utnämna en äldre gen som den sista riktiga... Vad som är riktigt ändras såklart hela tiden. Men det är en mänsklig känsla, jag mår ju lite dåligt inuti varje gång jag tänker på att min nästa volvo lär bli fyrcylindrig, då kanske jag också står där och tjuter om att det inte är "riktigt" om det inte har fem cylindrar... Hoppas bara att jag är vettigare än så hur jobbigt det än känns :lol:
Jag som troligen är lite äldre än många här och som ägt allt från Volvo 445 till nuvarande V50 MY12 kan bara instämma, Bilarna blir inte sämre och sämre. Jämför en 240 med en V70II så får ni själva avgöra. Man glömmer så fort hur det var. :P
Det är ungefär som att alla förståsigpåare har suckat över att man inte kan göra något själv med bilarna längre. Det har man hört sedan förgasarna pensionerades,det är bara lite andra verktyg.
Man sa precis samma sak när 850 lanserades 1992 som man säger idag, men det går väl utmärkt att sköta om sin 850 med biltemadelar hemma i garaget?
MartinS skrev:Det är ungefär som att alla förståsigpåare har suckat över att man inte kan göra något själv med bilarna längre. Det har man hört sedan förgasarna pensionerades,det är bara lite andra verktyg.
Nä, man har hört det sedan bilarna fick elstart och gummihjul.

Då har du samma problem som jag, man vet int[…]

Anliggande frambroms 740

Jag plockar isär och smörjer glidpinnar,[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]