Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Jag som har åkt hoj till jobbet tis-fre, sedan långtur (tumba-täby-nykvarn-tumba) på lördagen. Lite kyligt då det varit +1 bara. Men nymonterade handtagsvärmen är guld.

Men snöfallet igår gjorde att det blev bil idag.
Användarvisningsbild
av Skruffel
xerent skrev:Nysnö varje natt flera dagar i rad. Borta varje kväll. Minusgrader nattetid på långtidsprognosen. Blir nog inga sommardäck förrän 1 april, nej.
Dags att flytta...? +5 i Stockholm idag! :wink:
Användarvisningsbild
av joel80
Skruffel skrev:
xerent skrev:Nysnö varje natt flera dagar i rad. Borta varje kväll. Minusgrader nattetid på långtidsprognosen. Blir nog inga sommardäck förrän 1 april, nej.
Dags att flytta...? +5 i Stockholm idag! :wink:
Men under natten har det varit 0-gradigt i Stockholm också och jag såg bilder från vänner på FB att det låg snö i norra förorterna igår kväll..
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag är "kluven". Jag kommer hämta mina stänkskydd i morgon. Om jag skall montera dom skall ju hjulen av, åtminstone bak. Då är frågan, skall man chansa på att byta till sommarhjul samtidigt, sätta på vinterhjulen igen eller vänta med att montera stänkskydden någon månad för att byta till sommarhjul samtidigt :?:
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Dumt och chansa tycker jag, rätt som det är så ligger det en dec nysnö eller svartis någon kväll/natt/morgon, har du klarat dig utan stänkskydd tills nu så klarar du dig en månad till :)
Användarvisningsbild
av joel80
Om jag hade möjligheten att åka kollektivt eller stanna hemma de få dagar som det eventuellt blir halt skulle jag nog byta nu.. om du inte är väldigt morgontidig och ofta åker iväg i sån där okristelig tid.
:)

edit: jojjeblom har nog en poäng också.. :)

Förresten tror jag att främre skydden går fint att sätta dit utan att ta av hjulen.. ställ bara ratten helt åt vart håll så du kommer åt. :)
Jag kunde göra det på min i allafall.
Användarvisningsbild
av SvenB
Har du satt dit popnitarna :?: Om inte, funkar det bra. Vet inte var min popnittång finns. Har inte använt den på många år.
Användarvisningsbild
av Micce1980
SvenB. Satte fast stänkskydd runt om i våras och behövde inte ta av några hjul. På en V50 -06 men det är väl mycket lika om ej samma antar jag. Fram gjorde jag som Joel80 och "styrde" undan hjulen.

Till monteringen bak så hittade en kort mejsel längst ner i verktygslådan. :)
Bild

Jag popnitade dem inte men de sitter där de ska efter många mil i hällregn och körning på igensnöade alpvägar och i snökaos här hemma. Men visst springer jag över en popnittång så åker de dit illa kvickt.

Och för att tillföra något som tråden egentligen handlar om så är det inte ens på tapeten för mig i Halland att sätta dit sommarhjulen än. Det vore trevligt men vädret kan svänga än.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag har inte popnitat jag heller.. men funderar på om jag ska fixa det i samband med att jag byter däck nu om en månad.. inte för att det verkar sitta speciellt löst, det är nog mer av en fixidé att jag kanske borde. :)

Jag köpte nämligen en popnittång efter att jag satt dit med.. tänkte att det kan vara bra att ha sånna här gånger. Den är kvar i förpackningen.. så här ett år senare. :D

Läste här på forumet innan om att det var många som inte popnitat och att deras lappar satt kvar efter många år.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 24

Ska du bara ha den i ett par år ta vilken Go[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra a[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte mig en V60 2021 för ca 2 m&ari[…]