Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av KaptenSkurhink
timebandit skrev:Jadu, det är troligen problem/konflikt i Java skulle jag gissa på tyvärr.
Är det en ny installation av Windows? Vilken version av internet Explorer samt vilka net framework är installerade?

Har du tittat I loggarna vad som finns där? Det kan ge en liten fingerpekning vart problemet ligger.
Nåt fel var det.

Tog bort Vida och rensade bort allt tillhörande i registret och installerade om. Och nu funkar det :)
av Jonas_latt
KaptenSkurhink skrev:
timebandit skrev:Jadu, det är troligen problem/konflikt i Java skulle jag gissa på tyvärr.
Är det en ny installation av Windows? Vilken version av internet Explorer samt vilka net framework är installerade?

Har du tittat I loggarna vad som finns där? Det kan ge en liten fingerpekning vart problemet ligger.
Nåt fel var det.

Tog bort Vida och rensade bort allt tillhörande i registret och installerade om. Och nu funkar det :)
Hade precis samma fel och installerade om min också för ett tag sedan.
Sen dess har det funkar kanon..
av jens75
Jag lyckades installera version 2012D av Vida till sist (hittade på bukten). Vida websidan dyker upp, men jag kan inte logga in då inputfältet man skall skriva in sitt username i är utgråat/disablat. Tydligen skall detta lösat genom att installera den patch som medföljer. Men detta fungerar inte för mig. Kör Win7 Pro och har rätt version av sqlserver NET etc.

Någon som vet vad problemet kan bero på? Den Vida version 2013A som medföljde min beställning lyckas jag inte installera över huvud taget.
av anders41
Jag kan inte inte installera VIDA, då de säger att jag har för lite RAM-minne...programet påstår att hag har 2,7 GB men jag har 24 Gb!

Burken jag försöker installera de på är en Elitebook 8740W som innehåller detta...

CPU Intel Core I7
HDD 500 Gb
RAM 24 Gb
Microsoft Windows 7 Professional 64-bitars
Webläsare IE 11

Är de nån ovan nämnd del som är konflikten vid installation?
Vad ska jag ändra på om de är hårdvara och eller mjukvaro fel?
av Gustav40
matte75 skrev:Har försökt mig på att installera Vida 2012D på en annan dator idag.
Installationen verkade gåbra och programmet startar upp som det ska men när man ska välja bilprofil så är det bara en tom ruta med ett rött kryss i under kommunikationsverktyg.
Bifogar en bild hur det ser ut.

Bild

Vad kan jag ha gjort för fel?

Har Internet explorer 8 och Windows 7 Ultimate.
Hej.

Haft samma problem, och fick det inte att fungera, även fast det funkade innan på min laptop, testade med en annan, funkade inte, testade även att lägga in en ny version av windows 7 pro. Började bli tokig...

Bäst är om du lägger ner skiten och lägger in en virtuell maskin, då kan du själv välja vilket operativsystem du vill ha och anpassa det som funkar till volvo vida. tar lite tid att lägga in på en virtuell maskin dock, men det funkar iaf!
av KnotVillage
Gustav40 skrev:
matte75 skrev:Har försökt mig på att installera Vida 2012D på en annan dator idag.
Installationen verkade gåbra och programmet startar upp som det ska men när man ska välja bilprofil så är det bara en tom ruta med ett rött kryss i under kommunikationsverktyg.

Bild

Hej.

Haft samma problem, och fick det inte att fungera, även fast det funkade innan på min laptop, testade med en annan, funkade inte, testade även att lägga in en ny version av windows 7 pro. Började bli tokig...

Bäst är om du lägger ner skiten och lägger in en virtuell maskin, då kan du själv välja vilket operativsystem du vill ha och anpassa det som funkar till volvo vida. tar lite tid att lägga in på en virtuell maskin dock, men det funkar iaf!

När jag fick detta fel var efter en uppdaterin från windows update, den kom i slutet av dec, början av mars. jag körde alla uppdateringar till den tiden sen stängde jag av update.
av timebandit
Kan jag väl tänka mig. Precis som jag skrev för ett tag sedan. Vida är extremt känsligt = dåligt skrivet. Jag har faktiskt lyckats köra in alla Windows update inkl. Ie11 förutom nya net framework. Man får helt enkelt prova installera om Windows och vida tills det fungerar. Tråkigt men man får acceptera detta då man faktiskt INTE betalat för sig med mjukvaran :-)

När man väl fått det att fungera så gör man en kopia av hela systemet med tex Acronis TrueImage så kan man lätt återställa vid ev senare problem.

Det är helt klart värt tiden att få det att fungera då jag inte skulle klara mig utan vida/dice...
av Jonas_latt
KnotVillage skrev:
Gustav40 skrev:

Bild

Hej.

När jag fick detta fel var efter en uppdaterin från windows update, den kom i slutet av dec, början av mars. jag körde alla uppdateringar till den tiden sen stängde jag av update.

Hade samma fel. Avinstallerade nyaste Explorer och la in e8.
Sen ladda jag ner isoview
Och problemet va löst
av M52TU

Bild

Hej.

Har exakt samma problem. Installationen går kanon. Hårdvaran hittas, drivrutiner installeras och enheten svarar när man testar den med det fristående programmet. Dock har jag samma förbannade jävla kryss i kommunikationsrutan...

Windows 7 Pro, testat med IE11, IE10, IE9.

Edit: Testat med IE8, fungerar inte heller... :-(
NU bli det WMvare...!
  • 1
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 241
V90 Meka själv

Hej Jag funderar på att köpa en V90, […]

Hej! Jag köpte mig en volvo s80 D5 från[…]