Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Pinsamt att fråga om en sådan enkel sak men jag har fixat nya skyltar till min S80 -08a, gamla skylten har klister/skugga från skattemärket som är borttaget.
Nu skulle jag ta bort gamla skylten,om jag ser rätt passar man in skylten i en vikt plåtkant i översidan och sedan ska man ju kunna lossa underdelen som är en plastremsa med tex bilhandlarnamnet och som är fäst med "klickplastbitar" så var det på en V70 01a i alla fall!

När jag tittar på min nuvarande skylt så sitter underdelen väldigt fast,jag begriper inte men det verkar nästan som den är vikplåt också,hållaren är ju inte dyr eller svår att få ny av volvohandlaren men jag förstår inte alls hur den är fäst.

Löjligt att fråga men jag vill inte råka repa eller förstöra bil och nummerplåt så jag tänkte att det kanske är någon smart konstruktion ni känner till?

MVH,

P63
Det finns ju olika skylthållare. Men på din beskrivning verkar du ha den typen där du knackar undre delen åt sidan.
Om det står bilfirmans namn på så kan man ju byta till hållare utan jag menar man har ju inte kvar Stadiumtagen på sin Everestjacka. Konstig liknelse men det var den jag kom på nu. :) I vilket fall så tycker iaf jag att det är rätt osnyggt.
Om du vill lyxa till det lite så e den rostfria skylthållaren som v-part säljer väldigt snygg tycker jag. har själv satt på dem på min bil då de stal mina skyltar för några veckor sen. De slet sönder hållaren fram o slet loss hållaren bak så det bara var två stora hål kvar. De nya skyltarna och hållarna limmade jag fast och skruvade dit med skruvar som inte gick skruva loss igen.
http://www.vparts.se/se/regskyltshallar ... -stal.html

Limm och skruv köpte jag här http://www.minskylt.se/

Visst kostar några kronor men tycker det var värt det.
Dogfight
tompathepilot skrev:Snyggast sitter den direkt på plåten med bra dubbelhäftande tejp, skramlar inget heller när man slår igen luckan. Skit i hållare!
En modern bil utan hållare? Nä, det går fetbort, får direktimportvibbar om man får syn på något sådant...

Håller däremot med om att skramlandet borde kunna undvikas, kanske den tejpen du nämner kan sättas på hållaren?
Dogfight skrev:Om du vill lyxa till det lite så e den rostfria skylthållaren som v-part säljer väldigt snygg tycker jag.
Är nog mer krom den där plasten ska efterlikna... alla är vi såklart olika, jag tycker kromade skylthållare är bland det fulaste "styling" som finns förutom ögonlock för det är så fult att det borde förbjudas.

Till TS så är ett tips att lägga upp en bild på vilken skylthållare du har så ska vi nog kunna tipsa hur du ska få bort den.
Plastlisten som sitter i botten på plåthållaren (tillverkad av Lika) är verkligen inte lätt att få bort igen, när man väl knackat dit den. Det är ju inte meningen heller. Att slå ut den i sidled kan gå, men det är inte alltid det finns utrymme för det. Plasthållaren i ett stycke (från Formac) är det lättare att bända ut skylten från. I alla fall när det ligger en plastskylt (Strålfors) inuti. Men nu har vi ju haft plåtskyltar (SMC) ett bra tag igen, och de är inte lika medgörliga. Men ska inte skylten som sitter där behållas gör det ju inte så mycket om det blir lite åverkan på den.
Guligan skrev:
tompathepilot skrev:Snyggast sitter den direkt på plåten med bra dubbelhäftande tejp, skramlar inget heller när man slår igen luckan. Skit i hållare!
En modern bil utan hållare? Nä, det går fetbort, får direktimportvibbar om man får syn på något sådant...

Håller däremot med om att skramlandet borde kunna undvikas, kanske den tejpen du nämner kan sättas på hållaren?
Där håller jag inte med dig. Smaken är ju som röven - klöven. Skramlet borde ju absolut kunna minska med tex biltemas gröna dubbelhäftande i foammaterial.
Själv tycker jag skylten sitter snyggast och stilrenast utan hållare, speciellt fram om den sitter riktigt tight och formad efter kofångaren.
Bör tilläggas att skyltarna sitter med hållare på våra bilar.... Med bilhandlartext!

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]