Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av osla
men ford var ju inblandat långt innan 08. kanske även före v70n kom? så inte är det de stora problemet. det stora problemet är att bilarna SKA börja rosta för att få folk att köpa nya, och eftersom dom flesta nyare bilar verkar rosta så spelar det ingen roll till vilket märke man byter till, och då kan man lika gärna köpa volvo igen
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det har man ju märkt att vissa saker fortfarande är bättre på bilar byggda med p2 plattformen, i bland blir man förundrad vilka småeetaljer som irriterar lite i bilen.
av Icebear
Jag hoppas och tror att volvo kommer att bli mycket bättre när nya v70 kommer 2015 för då är inte ford inblandat.
Volvo får gör det dom är bra på bygga fina bilar och kineserna plockar fram plånboken :-)-)
Volvo motorer endast motor fabriken i skövde=MADE IN SWEDEN :-)-)
All utveckling av dom nya bilarna 2015- MADE IN SWEDEN :-)-)

SE länk http://www.vibilagare.se/nyheter/volvo- ... -och-fakta
Användarvisningsbild
av TommyP86
blundahl skrev:Är det flygrost även ovnför vindrutan :-)-)
Isåfall måste min 960 -92 också vara en förklädd v70 2008, för den hade också fått stenskott i taket som inget lagt i, och den hade rostat nåt helt kopiöst...
av Droopy
TommyP86 skrev:
blundahl skrev:Är det flygrost även ovnför vindrutan :-)-)
Isåfall måste min 960 -92 också vara en förklädd v70 2008, för den hade också fått stenskott i taket som inget lagt i, och den hade rostat nåt helt kopiöst...

Lite skillnad i rostskydd på en bil från 92 och 2008. 740/940 var ju rena rostholkar i jämnförelse, rostade i hörnen på plåtskarvar lite överallt på hela bilen, skärmkanter, tak, runt handtag, bagageluckor osv osv osv.
av Siqqe
Jag kanske sitter med en dålig skärm men det ser ut som det är flygrost som har börjat breda ut sig. Detta beror inte på dåligt rostskydd utan på avsaknaden av en bra tvätt/vård.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]