NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Efeq
Då volvo inte ofäntigjort denna nyhet så är det ingen som vet nått om den än.
Men från en rätt säker källa så kommer inte denna styrenhet att komma förrän vecka 20.

//Erik
av DanneF
Efeq skrev:Då volvo inte ofäntigjort denna nyhet så är det ingen som vet nått om den än.
Men från en rätt säker källa så kommer inte denna styrenhet att komma förrän vecka 20.

//Erik
du pratar om volvos lösning?
Användarvisningsbild
av AndreasC
Sweet detta men inte ser det lätt ut att montera för en "hemmepulare" =)
av Efeq
DanneF skrev:
Efeq skrev:Då volvo inte ofäntigjort denna nyhet så är det ingen som vet nått om den än.

//Erik
du pratar om volvos lösning?
Japp, det är volvos variant jag pratar om. Tror inte på att densions variant kommer före.
Dom har ju flyttat fram leverans datum hur många gånger som helst.
Skulle inte förvåna mig om dom ändrar till februari snart.
av DanneF
såå nu var jag förbi volvo idag, och dom hade inte hört talas om denna ipod adapter, den fanns inte ens på deras nyhetssida..

och sedan så kolla man ju lite priser på en baslåda också.. 5150:- bara för baslåda+ kablar o frigolit :( sedan + instalation.. hutlöst :(

nån som har baslåda i bilen? gör den stor skillnad med highperformence?
Användarvisningsbild
av Micke_d
Fredde skrev:Annars går det att montera en Harman Kardon Drive + Play och den finns på http://www.brl.se och kostar 988kr

har ej hört någon som testat den men jag är sugen på att fixa en.. :shock:
Ganska dyr grej att få in Ljudet via FM radion ... :-)

Har kollat lite själv och det verkar vara ett stor steg i elektroniken mellan 06or och 07or ... :-( AUX ingången + WMA/mp3 finns på -07 och framåt och systemet går inte att uppgradera för tidigare årsmodeller ... OM inte det kommer en uppgraderings box ( som jag tyckte mig läsa i denna tråd ) som man kopplar in via AEM boxen

Sedan skulle det vara smutt om man kunde lösa så att man kan få in vad man vill på RTI skärmen å inte bara en trött karta :-)

//från en 06a som hoppas på många trevliga uppgraderings boxar
av Efeq
DanneF skrev:såå nu var jag förbi volvo idag, och dom hade inte hört talas om denna ipod adapter, den fanns inte ens på deras nyhetssida..

och sedan så kolla man ju lite priser på en baslåda också.. 5150:- bara för baslåda+ kablar o frigolit :( sedan + instalation.. hutlöst :(

Jag sa ju att det inte är officiellt än. Finns ingen info tillgänglig för åf så det är inte så konstigt att ingen vet nåt.
Volvo vet knappt själva att den kommer. Man får prata
med rätt gubbe så kryper infon fram.

Jag har subban i min S40, har iof Premuim Sound men jag tycker att det blir stor skillnad.
Djupare bas och bättre tryck.
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Efeq skrev:
DanneF skrev:såå nu var jag förbi volvo idag, och dom hade inte hört talas om denna ipod adapter, den fanns inte ens på deras nyhetssida..

Jag sa ju att det inte är officiellt än. Finns ingen info tillgänglig för åf så det är inte så konstigt att ingen vet nåt.
Volvo vet knappt själva att den kommer. Man får prata
med rätt gubbe så kryper infon fram.

Jag har subban i min S40, har iof Premuim Sound men jag tycker att det blir stor skillnad.
Djupare bas och bättre tryck.
Samma här, Premuim Sound med subban. Ångrar inte en sekund att jag valde med sub även om den var dyr!
Användarvisningsbild
av Avarell_Dalton
riro skrev:Dension kommer med en produkt ganska snart...

http://www.densionsweden.se/gw500.htm

... men å andra sidan så har dom sagt "snart" ganska länge. Den var planerad till oktober.. sen november och nu slutet av januari.

Får se när den dyker upp.

Fick ett pris på "ungefär" 5000 monterad och klar av BRL.
Drog ett mail till dension och fick ett svar idag
Hej Thomas!

vi har precis fått in Gateway500 för BMW som låg före Volvo i tillverkning.
Hela Gatewayserien har varit försenad och jag kan i dagsläget inte ge dig något leveransdatum.
Vi hoppas att den kommer innan sommaren.
Har en CarPC, carputer eller whatever installerad och kör med trådlös fm-sändare, fullständigt värdelöst. Har köpt och testat två olika, det räcker, frekvensmodulering blir det inte igen, skulle vara den där jag såg att de sålde i USA då med över hundra meters räckvidd.

Allt funkar kalajs utom just ljudet, fan så irriterande. Navigation, backkamera, 40GB musik, trådlöst internet, blåtand (med en programvara för handsfree jag inte testat än).

3995:- var priset såg jag, det får lov att bli en sån om det fungerar mot min my05. Var inne på att byta ut hela systemet mot ett från my07 men det går tydligen inte att aktivera my07-prylar i en my05-bil... Heja Volvo. Var också inne på att helt enkelt kasta ut volvos slutsteg och jacka på ett med vanliga line in på för jag står inte ut med störningar nuvarande lösning ger.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Så när kommer volvos ipod adapter?
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]