Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bokossa
Hej har haft problem med att att startmotorn inte alltid vill hugga i när jag vrider nyckeln. Har funderat både på antennring och tändningslås. I dag öppnade jag huven för att kolla kontakterna till startmotorn! Upptäckte då att den blåa jordkabeln var av. Skulle lirka på kontakten när jag upptäckte det. Hur viktig är denna jordning för startmotorn? Är det detta kabelbrottet som gjort att den uppfört sig konstigt? Mycket tacksam för tips. Väldigt trångt att meka där nere.
av Bokossa
Hej igen. Ringde precis en kompis som mekar med bilar. Han sa att det inte finns någon jordkabel till startmotorn. Den skall vara jordad via fastskruvning. Var ute precis och kollade sladden igen. Det är en ganska tjock blå kabel. Den satt inte som jag trodde med en kabelsko utan var fastskruvad. Så nu misstänker jag att det inte är startmotorn den går till. Vek även undan sladden så den inte fick kontakt. Hoppade in i bilen och vred på tändningen. Den startade bums. Vad är det för blå jordsladd??
av Bokossa
Ska kolla! Om man står framför bilen och tittar ner i motorrummet så sitter den blåa sladden jag pratar om väldigt långt ner och höger om mitten! Trodde det var startmotorn men den sitter till vänster??
Varierande laddtryck Volvo 940

6uur6u6r.jpg Man slår där pilen peka[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]