Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Bara kamremsbytet kan väl gå på 9000kr om man gör det utan avtal? Har man med ett sånt i avtalet stiger såklart månadskostnaden lite. :)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Har nu fått priser på vad mina servicar skulle kosta utan serviceavtal, sparar 22% med serviceavtalet, eller i pengar 4100kr totalt på 3 år.

18000 mil servicen kostar faktiskt "bara" 9500 kr, 1000 kr billigare än vad mekonomen vill ha! :D

/Kalle
Användarvisningsbild
av joel80
Tänkte på en sak.. Man har ju nyligen gått ut och "tagit bort" kravet på ventiljusteringar vid en viss intervall. Det här har påverkat priset på den servicen.. men de som har avtal som löper över en sån service borde antingen kräva omförhandling av avtalet eller att ventiljustering ändå görs vid den servicen.
Eller står det nått finstilt på avtalet som fråntar en all rätt till sånt? Det är ju ändå en rätt dyr del av en service som tagits bort...
av robert7539
joel80 skrev:Tänkte på en sak.. Man har ju nyligen gått ut och "tagit bort" kravet på ventiljusteringar vid en viss intervall. Det här har påverkat priset på den servicen.. men de som har avtal som löper över en sån service borde antingen kräva omförhandling av avtalet eller att ventiljustering ändå görs vid den servicen.
Eller står det nått finstilt på avtalet som fråntar en all rätt till sånt? Det är ju ändå en rätt dyr del av en service som tagits bort...
Jo det där skulle vara intressant att få ett litet svar på. Jag själv bad om offert på min V70-2,5ft-10 för ca ett år sen och skulle då få ett pris på 520 kr/månad nånting men tackade då nej. Bad om en ny offert för någon vecka sen och nu låg den helt plötsligt på 280 kr/månad, detta gällde 1500 mil / 3 år på båda offerterna och bilen hade gått 7300 mil respektive 8200 mil vid de olika tillfällena. Så lite skillnad är/var de..

/Robert
Användarvisningsbild
av joel80
Det är ju en skillnad på över 8500kr över de tre åren! Det är ju en rätt extrem skillnad, kan väl inte bara bero på ventiljusteringarna? Du har väl inte gjort någon speciellt dyr service mellan 7300 mil och 8200 mil?
av robert7539
Nej, nu lämna ja in bilen på service vid 7900 mil på Roslagsbil i Norrtälje de tog 1500 (oljebyte) kr för den så ja de är/var en stor skillnad. Sen ska man väl även tillägga att den förra offerten är oprutad men den nya är prutad och klar.

/Robert
av poven
Serviceavtal kan vara bra, men kom ihåg att kontrollera att ni fått det ni betalt för. Det är innerligt tråkigt när man upptäcker att verkstaden inte gjort det som ingår. Det blir till att påminna verkstadchefen om vad som ingår, visa upp i mitt fall Bilias fina reklampamflett och vänta på reaktion. När det sidan blir nästan samma visa vid service nr 2, blir det tråkigt. När samma sak även hände vid 6000 milaservicen, så var måttet rågat. Det löste sig med pengar tillbaks och en massa ursäkter. Men den Biliaanläggningen går jag inte längre till. Tror inte de ville att man skulle vända sig till någon utomstående granskare... Så kontrollera NOGA att ni fått det ni betalt får. Man skyllde på dåligt datasystem för mekanikern ser inte vilket servicepaket man har. Jag hade total.

Utan värmare kommer du inte upp i rätt t[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Tror nog du behöver byta värmepaketet f&[…]

Tjena! Tidigare idag så klagade bilen p&ari[…]

Hur blir det om man betalar 1000kr+2000kr och &au[…]