NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kluster
På V60/V70 med DRL förblir bakljusen tända när DRL-funktionen är aktiv. Går det med hjälp av mjukvara få till att bakljusen (inklusive regbelysningen) på en V50 MY12 förblir tända när DRL är aktiverat? Eller måste det till en "fulkoppling" (vilket inte är ett alternativ för mig)

Någon som har hört/sett något?
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag vet inte, men har tänkt på samma sak. Det kanske hänger upp sig på att bakljus, sidomarkeringsljus och p-ljus verkar ha samma strömmatning. Men jag har inte sett någon V50 MY 12 med tända bakljus ihop med DRL.
av scorpion
Om det är mörkt ute och du har på parkeringsljuset så tänder bilen upp DRL-ljusen när du kör iväg.

Så på något sätt måste det ju gå å fixa.

Johan
av Kluster
Ja, har "dom" (Volvo) fått det att fungera på t ex V60/V70 bör det ju finnas en röd tråd beträffande kopplingen m.m...tycker man.
Användarvisningsbild
av SvenB
Det är ju bara att fråga på Volvoverkstaden om det är möjligt. Troligen är det nog det. Men du får nog räkna med att hela batteriet lampor förutom huvudstrålkastarna kommer lysa också. Men för mig är detta ett "ickeproblem" eftersom det slår över till halvljus under alla förhållanden då bakljusen behövs, ibland onödigt tidigt. Detta givetvis under förutsättning att man inte aktivt valt bort automatiken. En annan utväg är ju att köra på gamla sättet, på halvljus.
Användarvisningsbild
av SvenB
scorpion skrev:Om det är mörkt ute och du har på parkeringsljuset så tänder bilen upp DRL-ljusen när du kör iväg.
Det beror ju på att det inte skall vara möjligt att endast köra omkring på p-ljus.
av Kluster
SvenB skrev:Det är ju bara att fråga på Volvoverkstaden om det är möjligt. Troligen är det nog det. Men du får nog räkna med att hela batteriet lampor förutom huvudstrålkastarna kommer lysa också. Men för mig är detta ett "ickeproblem" eftersom det slår över till halvljus under alla förhållanden då bakljusen behövs, ibland onödigt tidigt. Detta givetvis under förutsättning att man inte aktivt valt bort automatiken. En annan utväg är ju att köra på gamla sättet, på halvljus.
Ja, jag ska höra mig för med min PST på Volvo.

Mmm, ibland kan jag tycka funktionen för växlingen från DRL till halvljus tar lite, lite för länge innan den växlar över till halvljus. När vi var i södra Frankrike för 2 år sedan körde vi mer i tunnlar/viadukter än på normal väg och oj vad den automatiska ljusomkopplaren fick arbeta då :roll:
av Kluster
Har skickat en förfrågan till min PST, inväntar svar!
av scorpion
SvenB skrev:
scorpion skrev:Om det är mörkt ute och du har på parkeringsljuset så tänder bilen upp DRL-ljusen när du kör iväg.
Det beror ju på att det inte skall vara möjligt att endast köra omkring på p-ljus.
Grejen är ju att det går alldeles utmärkt när det är ljust ute, det är bara när det är mörkt ute som den tänder upp DRL istället för parkeringsljus fram.
Användarvisningsbild
av SvenB
Nu har jag visserligen inte provat eftersom man knappast skall använda p-ljus på dagen, men jag tvivlar. :)

Womens In Your City - No Verify - Anonymous Sex Da[…]

Jag återkopplar. Spaken går på 5[…]

OBD P0121

Gjorde slag i saken och beställde detta kit: […]

Jag återkopplar. Vi packade fullt under insy[…]