Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Matchmiss skrev:behöver man något spillkärl under?
Tror det sitter en kopparbricka, men den följer i så fall med. Kommer inte ihåg att jag skaffade något. Om du borstar rent runt omkring och öppnar kylarlocket så det inte är något tryck och bytet går relativt snabbt, så kommer det inte att rinna ut nästan någonting.

Mvh
Lennart
Matchmiss skrev:
sicnarf skrev:Jag tog en vanlig blocknyckel storlek 19 tror ja de va, sen lirkade jag in händerna framifrån motorn under insuget och satt dit nyckeln
Går att komma åt ganska bra om man tänker lite och provar

Blir kanske lite blodspiilla, men vad gör det?

Kan sitta jävligt hårt om den inte är bytt innan, men det är bara att ta i, men ha en frisk nyckel, att ta i som satan och sen halkar nyckel av och man slår knogarna i känns lite otrevligt
Okej får prova detta, sitter det någon packning där samt behöver man något spillkärl under?

MVh
Det går även att använda en långhylsa och några förlängare, det bökigaste brukar dock vara att få isär kontakten.
Hej. Har du hittande någon tempgivare?
LH 2.2 ska ha en blå tempgivare till motorstyrningen. Den svarta är till 2.4. Detta förklarar att den är svårstartad och går dåligt när den är kall.
Finns att beställa på Volvo tror jag betalade 387kr för den. Meca har också en av märket Fae ( spansk) som är en hundring billigare.

Mvh
Errim
errim skrev:Hej. Har du hittande någon tempgivare?
LH 2.2 ska ha en blå tempgivare till motorstyrningen. Den svarta är till 2.4. Detta förklarar att den är svårstartad och går dåligt när den är kall.
Finns att beställa på Volvo tror jag betalade 387kr för den. Meca har också en av märket Fae ( spansk) som är en hundring billigare.

Mvh
Errim
Kollade först på tempmätarsensorn så trodde det va rätt kontakt men den andra satt djupare in under insuget så jag kollade ju fel kontakt. Tror jag har rätt, alltså den blå, men inte kollat allt för noga men beställt en ny iallafall.

Beställde på motoroldies
http://motoroldies.se/Shop/index.php?me ... &Visa=Visa

Kosta endast 145kr där :-)-)
Det var ju ett bra pris!
Berätta gärna hur den går efter bytet av den. Hur bra den startar o så.
Den sitter lite trångt till. Jag hade av insuget när jag bytte min. Det blir ju lite mer jobb men jag ville kolla insugspackningen och byta den.
errim skrev:Det var ju ett bra pris!
Berätta gärna hur den går efter bytet av den. Hur bra den startar o så.
Den sitter lite trångt till. Jag hade av insuget när jag bytte min. Det blir ju lite mer jobb men jag ville kolla insugspackningen och byta den.
Grejerna kom idag, grymt snabba var dom faktiskt för att vara såpass "små" (jämfört med t.ex. skruvat)

Hinner inte byta dom förens slutet nästa vecka då jag ska iväg och jobba, men funderar på om det vore värt att dra av insuget endå för att byta packning så man vet att den är tät :)

Kan även tipsa om ni som jag har problem med bakluckan i huvudet hela tiden :D så har dom gasfjädrar till sedan för 115kr/st. Så blev 2 för mig också!

Nu har jag fått uppdateringen till min V90 C[…]

Felkod ecm-2520

Kom du fram till vad problemet var tillslut? Jag h[…]

Styrsnäcka Amazon

Hej Lennart, Fel å fel.... .. något m&[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Vad kan förra T5:an kostat milen? Kul du fr[…]