Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
GT-mannen skrev:Bluetooth verkar vara svårt att stava till. Här är två olika stavningar och ingen av dom är rätt.

http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_V ... ?ca=11&w=3
Inte bara det, denna har även något annat som jag aldrig varit med om: Parkeringcensorer. Vad är det, några som ger omdöme om förarens förmåga att parkera :?: :D
Användarvisningsbild
av SvenB
Nexus skrev:Ordet UNIK används ju av många som ej vet innebörden av det.
Denna anser jag inte vara unik om inte de menar unikt dåligt skick invändigt
http://www.blocket.se/skaraborg/Volvo_V ... ?ca=12&w=3
Dessutom påstår de, "Fullutrustad med all tänkbar utrustning", vilket är en väldigt stor överdrift.
Användarvisningsbild
av mobe
crumpets skrev:Jag brukar också få lite dåliga vibbar när en annons på en ny/nästan ny bil tar upp antisladd, servostyrning, m.m. Då känns det som att det verkligen är TOTALT naket på faktiskt extrautrustning när man ska nämna varenda sak som är standard. Men vad sjutton, det finns ju en massa bilar till och med idag där du måste speca själv att det ska vara elhissar bak... Även om volvonördar vet att det är otänkbart i en volvo så sitter ju de flesta normala personer inte och vet skillnaden i standardgrejer mellan de olika bilmärkena.
Håller med, jag tycker det känns som att ju mer det står i annonsen ju mindre utrustning har bilen. Ska väl tilläggas till en viss gräns dock.
av llesrof
Jag är en sådan där ärlig bilsäljare som anmärker på minsta skavank. Jag skulle aldrig kunna stå för att min bil är "tipp-topp" eller "perfekt" eftersom det finns ett litet märke här och ett litet märke där. Den är ju inte ny men förmodligen i bättre skick än genomsnittet. Jag är likadan med allt jag säljer eftersom jag inte vill att någon tycker att jag är en lurendrejare. Ibland önskar jag att jag haft rymligare samvete :D
Användarvisningsbild
av Guligan
llesrof skrev: Jag skulle aldrig kunna stå för att min bil är "tipp-topp" eller "perfekt" eftersom det finns ett litet märke här och ett litet märke där.
Det tycker jag du gör rätt i. Bättre att vara tydlig från början med skicket, än komma med tråkiga överraskningar när kunden väl släpat sig iväg för att titta. Om man gör ett försök att beskriva skicket så ärligt som möjligt så tror jag dessutom man kan bespara sig det värsta "däcksparkandet".
av hamre
Har min bil ute på annons nu och dessa självklarheter måste man lägga till för dom som ringer på bilen bryr sig inte ett dugg om att kolla upp vad som ingår som standard på bilar.

Har en kinetic och har inte skrivit att den har backvarnare eller dragkrok eftersom den inte har det men ändå ringer det folk och frågar om den har det och om självklarheter.

Så ni som tycker dessa annonser är dumma får nog tänka om lite. Folk som ringer på annonser kollar inte upp sådant. Så man måste skriva det.

Sen finns det ju dessa som inte läser annonsen alls och ringer och frågar om sådant som står i annonsen men det är ju en annan femma. :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Drag ser man väl på Transportstyrelsens sida om man nu undrar ändå? Men ja folk är allmänt förvirrade. :)
Användarvisningsbild
av crumpets
Som sagt så bryr sig de flesta inte ett smack om bilar så jag tror inte ens särskilt många vet att man kan titta på detaljer på transportstyrelsens sida :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
crumpets skrev:Som sagt så bryr sig de flesta inte ett smack om bilar så jag tror inte ens särskilt många vet att man kan titta på detaljer på transportstyrelsens sida :)
Låter bra, ska sätta ut min bil nu då och sätta halva miltalet. Kanske sätter nyare årsmodell med och tar ut ett högre pris än jag skulle annars. Detta kan ju bli en fin fin extra inkomst. Just det, naturligtsvis är den nyservad med. :) Eeerrhmm!
XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]

Felkod

De flesta bilderna är på EGR. Felkoden […]

Jag har också en V70 D3-2011 med varma/heta […]

Intressant, har varit med om dåligt/trå[…]