Moderator: Moderatorer

Smörjt in den avtagbara dragkroken, besiktningsperioden börjar lida mot sitt slut så det är väl dags att ta tag i det. Fick bassning förra året om att jag inte "rastar" dragkroken oftare.

Tog även bort klädseln på passagerarsätet, den ska nu vara av tills vi åker till Skövde i påsk och jag då kan svänga förbi Jkpg bildemo. Vad säger besiktningen om det tro? Att klädseln är av dvs, sittdynan fixeras ju med hjälp av klädseln så den flänger ju runt lite som den vill om man får för sig att köra rally.
Användarvisningsbild
av SvenB
Men var det inte lite dålig "tajming" att ta av klädseln innan besiktning? Vad var det besiktningen klagade på din avtagbara dragkrok? Jag tror inte mitt drag var använt innan jag köpte bilen. Jag har bara använt det en gång hittills.
Avtagbara drag måste gå att ta av.. jag har fått en 2:a på besiktningen för att mitt drag hade fastnat! Fick hissa bilen och fick hjälp att med spray och slägga få loss skiten.. efter det försöker jag komma ihåg att "motionera" det ibland. På Volvon har jag dock fast drag. :)
Användarvisningsbild
av SvenB
Okej, men då är det kanske ingen fara. Mitt drag ligger i sin påse under kombigolvet, och låstappen är smord.
Brainy skrev:Besiktat, det skulle jag inte ha gjort. :(

Fick ombesiktning på att halvljusen stod lite lite för högt. Bara att åtgärda och åka tillbaka.
Och idag rullade den igenom.
SvenB: Precis som joel80 säger. Nu fick han tack och lov av kroken igen men det var trögt som tusan och han rekommenderade att iallafall smörja emellanåt, inte nödvändigtvis montera men det skadar ju inte att pröva. Glömmer ALLTID bort hur manicken fungerar också.

Jo, självklart var det dåligt timing med klädseln. Hade inte en tanke på det förrän den var av, men jag lägger en filt över så får vi se. Om ingen annan råkar veta mera förstås. :)

Brainy: Gött! Diffade det mycket i höjdled? Jag överväger att skruva upp mina, tycker inte mina xenon lyser alls bra efter att autojusteringen konfades om hos Volvo, räckvidden är väldigt sparsam och det kan jag inte minnas att den varit tidigare. Detta lär jag iofs avvakta med tills efter besiktning men ändå. :)
Jag har skruvat upp mina i omgångar.. lite i taget för att det inte ska bli för mycket.. Men nu skulle jag behöva köra bakom någon jag kände för att se så det inte bländar, jag ser inte längre den skarpa kanten som tidigare varit en bit fram på vägen.. Jag bländar nästan mig själv när jag kör förbi stora vägskyltar som står till höger om vägen.. men så var det innan också.. det lyser väldigt högt upp på högersidan.
Jag får ta och leta upp din (eller om det var Brainys) tråd med att justera upp lyset helt enkelt. Det där med mått och regler är långt ifrån vad jag har i huvudet just nu. :D
Det är inget krav på att ha klädsel på stolen. Det enda kravet som finns är att det finns bälte till dom platser som finns i regbeviset.
En vanlig anmärkning på bilar med 7 säten är att det fattas två, och då inte för att sätet fattas utan bältesspännet som oftast sitter ihop med stolen.
  • 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 1912
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]