av andreassvensson - ons 29 jan 2014, 20:57
- ons 29 jan 2014, 20:57
Det låter intressant... Ryckte 745:an både när motorn var kall och varm, eller ryckte den hela tiden?
Jag har vid ungefär samma intervall som jag bytte fördelarlock samt rotor även bytt bränsletanksarmaturen då den gamla krånglade. Köpte dock bränsletanksarmaturen från en skrot, är inte helt omöjligt att felet ligger där. När jag väl bytte bränslefiltret passade jag även på att lyssna under bilen och både pumpen i tanken samt pumpen vid bränslefiltret lät. Jag får helt enkelt se över det igen mer noggrannt!
Tack för tipset!
jaka skrev:Hej!Rotor och fördelarlock byttes för ca 3000-4000 mil sedan. Har skruvat isär dem och de ser bra ut. Har jämfört mina med nytt fördelarlock samt rotor och de är knappt slitna.
Batteriet är bra!
Har du bytt fördelarlock och rotor? Om inte gör det!
Har du kollat att bensinpumpen funkar? Nu har du en 91:a men jag antar att bakre pumpen har samma dåliga lösning som på en 745:a från -87 . Dvs elanslutningen till pump och tankmätare som sitter på tanklocket på bensintaken kan ärja sönder pga av vatten och annat skit som stänker upp under bilen. Så kolla elanslutningarna! Brorsans 745:a -87 (B230F) hade det felet och motorn gick ryckigt tills vi fixade nya anslutningar.
Det låter intressant... Ryckte 745:an både när motorn var kall och varm, eller ryckte den hela tiden?
Jag har vid ungefär samma intervall som jag bytte fördelarlock samt rotor även bytt bränsletanksarmaturen då den gamla krånglade. Köpte dock bränsletanksarmaturen från en skrot, är inte helt omöjligt att felet ligger där. När jag väl bytte bränslefiltret passade jag även på att lyssna under bilen och både pumpen i tanken samt pumpen vid bränslefiltret lät. Jag får helt enkelt se över det igen mer noggrannt!
Tack för tipset!

- By Wakki